Új Fradi-szlogen: Comeback!

2008. 07. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Július 14. a nagy francia forradalom kezdetéről ismerszik meg immár 219 esztendeje, s bár enyhén szólva erőltetett a párhuzam, az FTC tegnapi tájékoztatóján mégis elhangzott, hogy a klub életében mostantól hasonló jelentős dátum lett ez, a megújulásé, a visszatérésé. Comeback! – ahogy a Ferencváros új kommunikációs kampányának szlogenje mondja, a tulajdonosi körnek és a világtrendnek megfelelően angolul. A tegnap esti Fradi–Sheffield United barátságos „testvérharc” előtt Kevin McCabe tulajdonos, Terry Robinson, a labdarúgó zrt. igazgatóságának elnöke és Mike Farnan, a Scarborough cégcsoport futballal foglalkozó nemzetközi igazgatója Rieb György klubelnök társaságában mondta el, miért biztosan benne, hogy az FTC név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez.
Bevezetésképpen Rieb György leszögezte, hogy a korábban felhalmozott adósságok 85-90 százalékát már kifizették, az összeset pedig augusztus közepéig igyekeznek leróni. A vételárból megmaradt 500 millió forintot, mint ismert, befektetnék, de annak hozamából Rieb már nem működtetné a többi szakosztályt is, mint azt korábban hirdette, hanem „csak” támogatná azokat, főképpen az utánpótlásukat. Kevin McCabe ilyen piszlicsáré részletekkel nem foglalkozott, inkább azt hangsúlyozta, hogy a „comeback” kampány egy új stratégia része, amelynek célja, hogy a pályán és azon kívül is sikeres legyen az egyesület. Az ingatlanberuházás egyelőre a tárgyalási szakaszban tart, így még az sem dőlt el, hogy a jelenlegi stadion helyén épül-e fel az új aréna – illetve az üzletek, szálloda – vagy egy másik közeli területen. Az üzletember ezért kevés konkrétummal szolgált, ennek ellenére 2012-t nevezte meg határidőnek, amikorra az új létesítmények elkészülnek. Egyben cáfolta azt az információt, hogy árulják a Fradival együtt megszerzett 6 + 2 hektáros területet, ehelyett beruházó partnert keresnek.
Terry Robinson a labdarúgó-szakosztály kapcsán azt közölte, hogy a Sheffield United pénzéből eddig egymillió fontot (közel háromszázmillió forintot) költöttek a Fradi-foci megerősítésére. A „comebacknek” megfelelően fő cél a visszajutás az első osztályba, majd a legjobb magyar csapat trónjának visszafoglalása. Onnan pedig irány Európa! Ennek érdekében a már ismert külföldi kontingens mellett nevesebb magyar játékosok érkezhetnek még az átigazolási időszak július 24-i zárásáig, a legutóbb az angol Barnsleyban légióskodó Ferenczi Istvánnak például napokon belül kell eldöntenie, hogy ferencvárosi lesz-e. Új idők új szeleként a klubmarketing is megújul, mégpedig a Manchester Unitednél és a Parmánál is megfordult szakember, Mike Farnan irányításával: „Egyszerű a feladat, ha megy a csapatnak és rendre megtelik a stadion, mint az MU-nál, meggyőződésem, hogy a Ferencvárost, mint márkát újra ismertté lehet tenni. Fontos, hogy olyan családi klub váljon belőle, mint McCabe úr másik csapatából, a Sheffield Unitedből.”
Amely tegnap másodszor vendégeskedett „kistestvérénél”. Először március végén az angolok tartalékjaikkal is simán nyertek 1-0-ra, az egyetlen gólt szerzett Liban Abdi pedig ezúttal már a Fradi narancssárga mezében feszített. A szín nem elírás, ilyen lesz a zöld-fehérek váltószerelése, állítólag az európai trend jegyében. A sheffieldi dresszek felirata a kínai földrengés károsultjait támogatta, ami nem véletlen, hiszen McCabe-nak van olyan gárdája is, hogy Csengtu Blades. A tulajdonos előzetes tréfája alapján 5-5-ös döntetlent „várt” a tegnapi találkozótól; ám az angolok – akik most gyakorlatilag legjobb csapatukkal álltak ki – 3-2-re győztek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.