Varga a benzin adóját csökkentené

A Levegő Munkacsoport felháborítónak tartja, hogy a közúti teherszállítók a magas olajárak miatt adócsökkentést kérnek, mert szerintük évente különféle módon már most is 1000 milliárd forintos támogatást kapnak, miközben ez a szállítási forma a leginkább szennyező. Varga Mihály (Fidesz) kijelentette: az uniós előírás a gázolaj esetében nem, de a benzinnél lehetővé teszi az adócsökkentést, ezért a kormánynak lépnie kell.

Velkei Tamás
2008. 07. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megközelítőleg ezermilliárd forint nyílt vagy rejtett támogatást nyújt a kormány a teherfuvarozóknak, noha a közúti szállítás az egyik legsúlyosabban környezetszennyező gazdasági tevékenység – mondta hétfőn egy Szentendrén rendezett konferencián Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport (LM) tanácsadó irodájának vezetője. Ezért az LM levélben fordult Puch Lászlóhoz, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium államtitkárához, amelyben rámutatnak: amennyiben a kormány adókedvezményeket nyújt a közúti fuvarozóknak, szemléletesen mutat rá arra, hogy a kormányok döntéseinek jelentős része nem a társadalom, a nemzetgazdaság érdekében születik, hanem egyes szűkebb érdekcsoportok nyomásgyakorlásának eredményei.
Lukács András, az LM elnöke hangsúlyozta: szervezetük diszkriminatívnak és igazságtalannak, éppen ezért megengedhetetlennek is tartja bármilyen újabb kedvezmény nyújtását, amely rendkívül igazságtalan a többi vállalkozással és az állampolgárokkal szemben.
A kormány és a fuvarozók május vége óta tárgyalnak a fuvarozóknak nyújtható kedvezményekről, amelyek között kiemelt helyet foglalt el az üzemanyag jövedéki adójának csökkentése. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének (NIT) ügyvezető főtitkára korábban azt is elmondta: javasolták a kormánynak, hogy a kereskedelmi gázolajárat terjesszék ki a fuvarozói szektorra, valamint hogy ne kelljen vagyonszerzési illetéket fizetni a három és fél tonna össztömeget meghaladó gépjárművek után.
Eközben Varga Mihály, a Fidesz alelnöke elmondta: a benzin jövedéki adójával Magyarország túllépi az elvárt uniós szintet, és nincs olyan tényező, amely arra kényszerítene, hogy ez a szint tartósan magas maradjon. Mint elmagyarázta, ezer liter benzin esetében a jövedéki adó ma 412 euró, míg az unió elvárása 359 euró. Tehát van lehetősége a kormánynak az adócsökkentésre, hiszen az az irányelv, amire a szocialisták hivatkoznak, csak a gázolaj esetében fogalmaz meg rögzítést. A politikus szerint meg kell vizsgálni az olajtársaságokra kivetett extra adó lehetőségét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.