Még radikálisabb sztrájkstratégia alkalmazását vetette fel a tegnapi újabb sikertelen tárgyalási forduló után a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ). A hétfőn felfüggesztett, félnapos munkabeszüntetés után az érdekképviselet még azt tervezte, hogy a jövőben három-négy megyében elkezdi, majd néhány nap múlva másik három-négy megyében folytatja a munkabeszüntetést. A VDSZSZ tegnap viszont már azt közölte: szerintük már nincs bejelentési kötelezettségük a sztrájk időpontjának közlésére, mivel lejárt a sztrájk előtti egyeztetésre szóló határidő, ezért egy-egy csomóponton bármikor, akár óránkénti munkabeszüntetéssel megakaszthatják a vasúti közlekedést. A VDSZSZ két legfontosabb követelése tízszázalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. A MÁV továbbra is megalapozatlannak és teljesíthetetlennek tartja a követeléseket, továbbá kifogásolja a VDSZSZ tárgyalási stílusát mondván: a szakszervezeti delegáció vezetője tegnap többször is hazugnak nevezte őket, illetve emelt hangon tárgyalt.
Bár a sztrájkot munkaügyi kérdésnek tartja, amelyről a MÁV menedzsmentjének kell tárgyalnia, Szabó Pál közlekedési miniszter kijelentette: nem nézi jó szemmel a VDSZSZ felelőtlen magatartását és azt, hogy a maga aránytalanságában a sztrájk milyen károkat okoz a MÁV-nak, illetve az ország gazdaságának.
A magyarlakta területeken is demonstrálnak a bukaresti gazdasági csomag ellen + videó
