Vizsgálják az ügynököket

Hírösszefoglaló
2008. 07. 17. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ősszel átfogó témavizsgálatba kezd a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a banki, tőkepiaci, biztosítási és pénztári termékeket közvetítőknél. Ehhez hasonló nagyságú és átfogó vizsgálatra eddig egyszer, a vagyonkezelőkkel kapcsolatban került sor – mondta Binder István, a felügyelet szóvivője az MTI-nek. A vizsgálat alapvetően két területre terjed ki: a jutalékra és a fogyasztóvédelmi szabályok betartására.
Ebben a körben a PSZÁF szakemberei azt vizsgálják, hogy a közvetítők mennyire adnak kimerítő tájékoztatást a termékekről, illetve árazásukról. A PSZÁF korábban azt szerette volna elérni, hogy a közvetítő egy termék eladásakor közölje a saját jutalékát is a vásárlóval, kompromisszumként azonban az a megoldás született, hogy egy fiktív példán kell bemutatni a jutalékot. Binder István a témavizsgálat lezárásaként három lehetséges megoldást említett. A felügyelet ajánlást készít, szankciót alkalmaz, illetve javaslatot tesz a jogalkotóknak. A jogszabályjavaslat megfogalmazására elég nagy az esély, ugyanis jelenleg eltérő az egyes szektorok szabályozása.
Eközben évek óta szaporodnak a pénzügyi szektor szereplőire vonatkozó panaszok: a fogyasztói bejelentések száma négy év alatt a 2,2-szeresére – a 2004. első negyedévi 788-ról az idei első negyedévi 1737 esetre – emelkedett. A növekedés a tavalyi negyedik negyedévhez képest 29,9 százalék – derül ki a felügyelet statisztikájából a távirati iroda szerint. Schiffer Péter, a PSZÁF főigazgató-helyettese nemrég az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának ülésén úgy vélekedett, hogy a pénzügyi szolgáltatókra érkező panaszok száma a tavalyi mintegy 5400 után az idén elérheti a nyolcezret.
A panaszok számának növekedése a felügyelet elemzése szerint nem a pénzügyi szolgáltatások romlásának következménye, hanem a piacok dinamikus bővülésének, a fogyasztói igényesség és érzékenység erősödésének köszönhető. Ugyanakkor a fogyasztók érdekérvényesítési helyzetével a felügyelet még nem elégedett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.