Tegnap a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2008. augusztus 15-i határnappal visszavonta a MÁV Általános Biztosító Egyesület (ÁBE) tevékenységi engedélyét. Az engedély visszavonásának határnapjával, azaz 2008. augusztus 16-án 0 órától az egyesületi tagok biztosítási jogviszonya megszűnik a MÁV ÁBE-nél. A tagok augusztus 15-ig kötelesek új biztosítót választani maguknak, amely a szerződéskötést követően vállal fedezetet az esetleges károkra. A tagok hamarosan postai küldeményben kapják meg az átszerződéshez szükséges kártörténeti igazolásukat. Akik eddig az időpontig nem választanak új biztosítót, a továbbiakban maguk felelnek az okozott károkért.
Kovács Kázmér ügyvéd, biztosítási szakjogász szerint ugyanakkor problémás a PSZÁF közleménye annak módjáról, ahogy megszüntethető a szerződés a MÁV biztosítási egyesülettel. Az ügyvéd az MTI-nek nyilatkozva elmondta: a MÁV biztosítót sem a jogszabály, sem a közlemény nem kötelezi arra, hogy augusztus 1-jétől elfogadja a szerződések közös megegyezés szerinti megszüntetését. A PSZÁF szerint a szakjogász kijelentései alaptalanok.
Azok az egyesületi tagok, akik befizetik a 2008 harmadik negyedévére vonatkozó kgfb-díjukat a MÁV ÁBE részére, s ezt igazolják új biztosítójuknak, a bónuszfokozatuknak megfelelően szerződhetnek át. A díjat meg nem fizető tagok A00-s fokozatú besorolást kapnak, de a rosszabb, maluszfokozatúak besorolása megmarad. Az átvevő biztosítók egyébként a saját tarifájuknak megfelelően visszamenőlegesen is kérni fogják az elmaradt díj kiegyenlítését a nem fizetőktől, ezért a felügyelet arra kéri az egyesület tagjait, hogy még 15-e előtt rendezzék tartozásukat.
A biztosító az általa meg nem szolgált időszakra vonatkozó, ám a tagok által már korábban befizetett tagdíjat a biztosítási szolgáltatások teljesítését követően fizeti vissza az érintetteknek. Ugyanakkor a biztositas.hu arra hívja fel a figyelmet, hogy a társaság alapszabálya szerint csak a károk kielégítése után fizetheti vissza a díjakat a biztosító, márpedig az eddigi milliárdos hiányról szóló hírek alapján szinte elképzelhetetlen, hogy maradna pénz a kasszában. Ha pedig mínuszban zár az egyesület, ezek a befizetések elvesznek az autós számára.
Nagy-Britannia csatlakozik az Oroszország elleni szankciókhoz
