A fedélzeten tartózkodó ápoló után vasárnap éjjel életét vesztette a helikoptert vezető pilóta is. A baleset múlt csütörtökön történt Kiskunlacháza és Apajpuszta között. A baleset okát jelenleg francia, magyar és német szakértői gárda vizsgálja. Miután a roncsot a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) hangárjába szállították, a vizsgálóbizottság jelenlétében kiszerelték a helikopter hajtóműveit és azok vezérlőegységét. A hajtóműveket a franciaországi gyártóhoz szállítják átvizsgálásra.
Arról még folyik az egyeztetés, hogy a vezérlőegységek memóriáját az amerikai vagy a francia balesetvizsgáló szervezet laboratóriumában olvassák-e ki. Ezek vizsgálata azért elengedhetetlen, mert itt rögzülnek a hajtómű működésével kapcsolatos legfontosabb adatok. A helikopter fedélzetén két GPS (műholdas helymeghatározó rendszer) is volt. Ezek közül az egyiket a német balesetvizsgáló szervezet (BFU) képviselője vitte magával. Ők rendelkeznek ugyanis az adatok kinyeréséhez szükséges szoftverrel.
A külföldi szakértők hazautaztak, de kölcsönösen tájékoztatják egymást a vizsgálatok eredményeiről – derült ki KBSZ tegnap kiadott közleményéből. A kutatás további menetéről az első vizsgálatok eredményei alapján döntenek majd.
Az egészségügyi tárca tegnap esti közleménye szerint a kormány a mentés és légimentés fejlesztésére az Új Magyarország fejlesztési terv részében 11,5 milliárd forintot szán; a teljes légimentés koncepciójának átalakítása jelenleg is tart.
Óriási siker a Harcosok Klubja + videó
