A pilótajáték vége

2008. 08. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma este fél nyolctól az Üllői úton lép fel a Forma–1-es pilóták labdarúgócsapata, 2005 és 2006 után harmadszor Magyarországon. A gárdát többek között a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, a ma is aktívak közül Vettel, Nico Rosberg, Massa, Heidfeld és a gólkirálynak számító Fisichella alkotja, no meg az egyetlen, valaha F–1-es autóban versenyzett magyar, Baumgartner Zsolt. Aki nem számít már arra, hogy folytatódhat a karrierje.
A futballgála tegnapi tájékoztatóján az 1981-ben Ricardo Patrese hathatós támogatásával létrejött Forma–1-es pilótaválogatottat Baumgartner Zsolt, a vendéglátó magyar „all star” csapatot Erdei Zsolt profiökölvívó-világbajnok képviselte; a jelenleg aktív F–1-es versenyzők különítménye, valamint Michael Schumacher csak közvetlenül a meccs előtt érkezik meg Budapestre.
Baumgartner első, s eddigi utolsó magyarként a Minardival kötött egyéves szerződéssel részt vehetett az F–1 száguldó cirkuszában; itt már 2003 nyarán debütált, amikor a Magyar Nagydíjon beugróként vezethette az egyik Jordant. Ám azóta eltávolodott a bokszok környékéről, honlapja utolsó bejegyzése 2005-ös keltezésű…
– Milyen formában érzi magát? – kérdeztük a (volt?) versenyzőt.
– Ha a focira gondol, túlzás lenne, hogy jóban, nem vagyok nagy játékos. Ennek ellenére a pilótaválogatott több mérkőzésén is szerepelek, az itthoni szervezésben pedig segítek, tolmácskodom, ha kell, tartom a kapcsolatot a csapattagokkal.
– S mi a helyzet az autóversenyzéssel? Mégiscsak az a szakmája.
– Hogy úgy mondjam, felfüggesztettem a pályafutásomat, jelenleg nem versenyzem sehol.
– Legutóbb mikor tette ezt?
– Tavaly tesztpilótája voltam az amerikai Champ Car-sorozatban indult Minardi-csapatnak, de ez a sorozat megszűnt, pontosabban beolvadt az Indy Carba, ahol az istállótulajdonos Paul Stoddart ebben az évben nem indított gárdát. Jövőre tervezi, előfordulhat, hogy akkor lehetőséget kapok.
– Csak a tengerentúli Minardi jöhet szóba, a Forma–1 már nem? Ilyenkor, a Magyar Nagydíj előtt, gondolom, inkább tesztelne, mint focizna. Vagy a kettőt együtt.
– Nem rajtam múlik. Mennék én az F–1-be, Indy Carba, Champ Carba, 24 órás viadalra, ha lenne szponzor, befektető, aki ezt támogatná. De egyelőre nincs. Magyarország kis kelet-európai ország, nehéz odakerülni a legjobbak közé.
– Lengyel- vagy Csehország is a térséghez tartozik, mégis van F–1-es pilótájuk, sőt, Robert Kubica már futamot is nyert a lengyeleknek.
– Lengyelország negyvenmilliós, nagyobb a piaca, így az onnan jövőknek sokkal jobbak a lehetőségeik szponzort találni.
– Ez azt jelenti, hogy vége az autóversenyzői pályafutásának?
– Kicsi az esélyem a folytatásra.
– S akkor mihez kezd?
– Tanulok, és az üzleti életben próbálok szerencsét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.