Ma este fél nyolctól az Üllői úton lép fel a Forma–1-es pilóták labdarúgócsapata, 2005 és 2006 után harmadszor Magyarországon. A gárdát többek között a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, a ma is aktívak közül Vettel, Nico Rosberg, Massa, Heidfeld és a gólkirálynak számító Fisichella alkotja, no meg az egyetlen, valaha F–1-es autóban versenyzett magyar, Baumgartner Zsolt. Aki nem számít már arra, hogy folytatódhat a karrierje.
A futballgála tegnapi tájékoztatóján az 1981-ben Ricardo Patrese hathatós támogatásával létrejött Forma–1-es pilótaválogatottat Baumgartner Zsolt, a vendéglátó magyar „all star” csapatot Erdei Zsolt profiökölvívó-világbajnok képviselte; a jelenleg aktív F–1-es versenyzők különítménye, valamint Michael Schumacher csak közvetlenül a meccs előtt érkezik meg Budapestre.
Baumgartner első, s eddigi utolsó magyarként a Minardival kötött egyéves szerződéssel részt vehetett az F–1 száguldó cirkuszában; itt már 2003 nyarán debütált, amikor a Magyar Nagydíjon beugróként vezethette az egyik Jordant. Ám azóta eltávolodott a bokszok környékéről, honlapja utolsó bejegyzése 2005-ös keltezésű…
– Milyen formában érzi magát? – kérdeztük a (volt?) versenyzőt.
– Ha a focira gondol, túlzás lenne, hogy jóban, nem vagyok nagy játékos. Ennek ellenére a pilótaválogatott több mérkőzésén is szerepelek, az itthoni szervezésben pedig segítek, tolmácskodom, ha kell, tartom a kapcsolatot a csapattagokkal.
– S mi a helyzet az autóversenyzéssel? Mégiscsak az a szakmája.
– Hogy úgy mondjam, felfüggesztettem a pályafutásomat, jelenleg nem versenyzem sehol.
– Legutóbb mikor tette ezt?
– Tavaly tesztpilótája voltam az amerikai Champ Car-sorozatban indult Minardi-csapatnak, de ez a sorozat megszűnt, pontosabban beolvadt az Indy Carba, ahol az istállótulajdonos Paul Stoddart ebben az évben nem indított gárdát. Jövőre tervezi, előfordulhat, hogy akkor lehetőséget kapok.
– Csak a tengerentúli Minardi jöhet szóba, a Forma–1 már nem? Ilyenkor, a Magyar Nagydíj előtt, gondolom, inkább tesztelne, mint focizna. Vagy a kettőt együtt.
– Nem rajtam múlik. Mennék én az F–1-be, Indy Carba, Champ Carba, 24 órás viadalra, ha lenne szponzor, befektető, aki ezt támogatná. De egyelőre nincs. Magyarország kis kelet-európai ország, nehéz odakerülni a legjobbak közé.
– Lengyel- vagy Csehország is a térséghez tartozik, mégis van F–1-es pilótájuk, sőt, Robert Kubica már futamot is nyert a lengyeleknek.
– Lengyelország negyvenmilliós, nagyobb a piaca, így az onnan jövőknek sokkal jobbak a lehetőségeik szponzort találni.
– Ez azt jelenti, hogy vége az autóversenyzői pályafutásának?
– Kicsi az esélyem a folytatásra.
– S akkor mihez kezd?
– Tanulok, és az üzleti életben próbálok szerencsét.
Cucurella szelleme? Hajhúzásért piros lap és az év védése a női Eb rangadóján + videó
