Több mint négyszázezer forintot számláztak ki egy külföldi asztaltársaságnak az elmúlt hét végén a budapesti Dohány utca egyik szórakozóhelyén, holott négy üveg sört és némi bort fogyasztottak el.
A feltehetően nightclubként működő helyen a személyzet felajánlotta nekik, hogy az ott dolgozó hölgyek szolgálatait igénybe vehetik, ám a svéd utazók ezt egyértelműen viszszautasították. Mikor a külföldiek fizetni szerettek volna, 445 ezer forintot követeltek tőlük. Az elkövetők, hogy kérésüknek nyomatékot szerezzenek, több, a helyiségben tartózkodó ismeretlennel körbeállták a svédeket, és nem engedték távozni őket. A Budapesti Rendőrfőkapitányság rablás, emberrablás gyanúja miatt őrizetbe vett három magyar állampolgárt, tegnap a bíróság elrendelte előzetes letartóztatásukat.
A Magyar Nemzet megkereste az ügyben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, ahol Kathi Attila főosztályvezető elmondta, évente 110 ezer bejelentés érkezik hozzájuk, az idén négy-öt túlszámlázás miatt. A hasonló esetek jellemzően külföldiek sérelmére történnek. A szakember felhívta a figyelmet, hogy mindig előzetesen tájékozódni kell az árakról, mivel egyes vendéglőkben további szolgáltatásokat is számláznak a fogyasztóknak, s a vitás esetek rendezésére meg kell őrizni a nyugtát. Kathi Attila elmondta, hogy a büntetés már ötven, száz forintos tételnél is elérheti a százezer forintot, jelen esetben pedig több milliós is lehet. A hatóság megvárja a nyomozás eredményét, mivel szóba jöhet a szórakozóhely bezárása is. Ezt jelenleg a területileg illetékes jegyzőnél lehet kezdeményezni, de Kathi elmondta, hogy szeptember 1-jétől a hatóság már önállóan is rendelkezhet üzletek bezárásáról.
Felháborító, aljas cselekedetnek – amely nagyban rontja Magyarország nemzetközi megítélését – nevezte az esetet Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Egy ilyen bűncselekmény a szervezet egész éves munkáját teheti tönkre, s rengeteg külföldit riaszthat el.
A szakember szerint a svéd és dán sajtó máris tele van a történtekkel, és bizonyos, hogy ez a skandináv turisták számának csökkenésével fog járni. Róna felhívta a figyelmet a nyolc éve működő Kontakt Centerre, amely minden hazánkba érkező külföldi személy mobiltelefonjára üzenetet küld. Az ingyenesen hívható számon az utazók három nyelven kérhetnek segítséget ügyes-bajos dolgaikhoz. Mostanában egyre több külföldi borzad el a BKV ellenőreinek tevékenységétől. A hazai idegenforgalmi vállalkozások a Netában, a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban önkéntesen regisztrálhatják magukat. A Magyar Turizmus Zrt. a versenysemlegesség elve miatt nem támogathatja– mondta lapunk kérdésére Róna.
Összefog az óellenzék Magyar Péter ellen
