Aránytalan propagandapénzek

Egy 2006-ban még veszteséges, 700 ezer forintos árbevétel mellett 807 ezer forint tartozást felhalmozó céget bízott meg az elektronikus kormányzati központ komplex projektmenedzsment-tanácsadással. A gyorsított eljárásra azért került sor, mert az idei évre tervezett fejlesztések nem tudtak határidőre elindulni „a kormányzati egyeztetések elhúzódása miatt”. A közelmúlt kommunikációs közbeszerzésein olyan társaságok futottak be, amelyeknek a 2006-os árbevétele meg sem közelíti az elnyert pénzek nagyságát.

Török László
2008. 08. 18. 13:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium egyik háttérintézménye, a tavaly alapított Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet a kormány uniós vidékfejlesztési programjának népszerűsítésére írt ki közbeszerzési eljárásokat. Az egyik tenderen a Merlin Communications Kft. – ahogy az a Hír TV tudósításából kiderült – nettó 3,750 milliárd forintos ajánlatával lett befutó. – A kommunikációs cég nettó 1,2 milliárd forint árbevételt ért el 2006-ban – derül ki az Opten cégadatbázisából (a 2007-es adatok még nem állnak rendelkezésre). Az Insomnia Reklámügynökség Kft. 1,980 milliárd forintért vállalta az Új Magyarország vidékfejlesztési program (ÚMVP) hirdetésszervezését, a vállalkozás két éve nettó 341 millió forint értékben állított ki bevételi számlákat az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium 2006-os mérlegadatai szerint.
Az év elején, áprilisban alapított USP Regionális Média és Közterületi Szolgáltató Kft. a bel- és kültéri médiavásárlásra vonatkozó ÚMVP-tenderen nyert. A négyéves időtartamú megbízás papíralapú bel- és kültéri hirdetések gyártására, megjelentetésére, illetve a kampányok auditálására szól, keret-összege nettó 400 millió forint, amelytől a teljesítés során 50 százalékkal – azaz 600 millió forintig – eltérhet a kiíró. Az USP-nek nincsen elérhető pénzügyi beszámolója, először 2009-ben kell adatokat szolgáltatniuk a 2008-as évről.
A Baja Ferenc vezette Miniszterelnöki Hivatal elektronikus kormányzati központja három évre, 2011. június 13-ig szerződött komplex projektmenedzsment-tanácsadásra az Epomap Kft.-vel.
A céget gyorsított eljárásban választották ki, az ajánlatkérő indoklása szerint azért, mert az idei évre tervezett fejlesztések nem tudtak határidőre elindulni „a kormányzati egyeztetések elhúzódása miatt”. A közbeszerzési értesítőben „mikrovállalkozásnak” minősített cég 2006-ban 701 ezer forintos árbevétellel büszkélkedhetett, míg a rövid lejáratú kötelezettségállománya 807 ezer forint volt, azaz veszteséges volt a vállalkozás. A megállapodás szerint óránként a projektvezető nettó 40 ezer forintot, a vezető támogatási tanácsadó szakértő nettó 60 ezret, a közbeszerzési jogi szakértő nettó 35 ezret, az általános jogi szakértő pedig nettó 30 ezer forintot számláz a kancelláriának. Az Epomap által nyújtott ellenszolgáltatás eredetileg becsült értéke öszszesen 100 millió forint.
Az Origo tegnap arról írt, hogy a Miniszterelnöki Hivatal a kormány kommunikációs kampányához nyomdai és terjesztési munkákra írt ki közbeszerzési eljárást, amelynek értéke bruttó 400 millió forint. A tender győztesének valószínűleg az ősszel induló új kampány szórólapjait, nyomdai anyagait kell elkészítenie. A kabinet csaknem 900 millió forintot költene ősszel induló kommunikációs kampányaira.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.