Elhibázva módosul a kamionstop?

Hírösszefoglaló
2008. 08. 16. 19:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Előkészítetlen túlbuzgóságot mutat a kormány azon intézkedése, amellyel szeptembertől módosítja a hét végi kamionstop szabályait – jelentette ki Rétvári Bence, a KDNP országgyűlési képviselője. A távirati iroda tudósítása szerint az ellenzéki politikus hangsúlyozta, hogy az elhibázott lépés fő nyertesei a nemzetközi fuvarozók, ugyanakkor komoly veszteséget jelent majd a környezetnek és a közlekedésbiztonságnak. Emlékeztetett arra, hogy a módosítás szerint a nyári időszak kezdete június 15-ről július 1-jére tolódik, és szombat reggel helyett csak délután három órakor lép életbe a kamionforgalom korlátozása. Rétvári kitért arra is, hogy a kombinált – vasúti–közúti – árufuvarozás egyre aggályosabb helyzetbe kerül. Mint fogalmazott, a kormány a MÁV Cargo eladásával a MÁV Kombiterminál Kft.-t is kivonja az állami befolyás alól, miközben az unió célkitűzései között megtalálható a közúti áruforgalom visszaszorítása, és ennek vasútra, illetve a belvízi utakra terelése. – Magyarországon ezzel ellentétes folyamat figyelhető meg – húzta alá a képviselő.
Stágel Bence, az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség alelnöke mindehhez hozzáfűzte: az, hogy környezetet védő jogszabályt módosított a kormány, lényegében szerzett jogok sérelmét jelenti. Úgy vélte, e lépéssel a kormány, illetve a szaktárca csökkenti a környezetvédelem jogszabályokkal biztosított szintjét, ezért döntése az Alkotmánybíróság 1994-es határozatának szellemével is ellentétes.
– A Szabad Demokraták Szövetsége ellenzi, hogy szeptembertől megváltozzanak a nehézgépjárművek hét végi forgalomkorlátozását meghatározó szabályok – közölte a bejelentést követően a párt. Mint akkor írták, a kormány intézkedése azért elhibázott, mert a csúcsforgalmi időszak közel egy nappal meghosszabbodik, ami a szennyezőanyag-kibocsátás növekedését okozza, ezáltal sérti az állampolgárok egészséges környezethez való alkotmányos jogát. A közlemény kitért arra, hogy az alapvető egészségkárosító hatásokon túl további nemkívánatos hatásokkal is számolni lehet a magasabb hét végi zajterhelés és a fokozottabb balesetveszély miatt. Az SZDSZ megjegyezte, hogy több szakmai szervezet – így az Országos Környezetvédelmi Tanács, a Levegő Munkacsoport vagy a Magyar Vasúti-, Vízi-, Légiközlekedési Szövetség – érthető módon bírálta a módosítást környezetvédelmi és baleset-megelőzési szempontok alapján. – A kormányzat azonban úgy tűnik, más szempontokat fontosabbnak tart – emelték ki.
A Levegő Munkacsoport levélben fordult a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium államtitkárához, Puch Lászlóhoz, amelyben az említett érveken kívül arra mutattak rá, hogy a rendelet a külföldi kamionosokat hozza előnybe a hazai fuvarozókkal szemben. A kormányszóvivő a bejelentéskor azzal indokolta a változtatás szükségességét, hogy a mintegy másfél évtizede hatályban lévő jogszabályokat az időközben megváltozott körülményekhez kellett igazítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.