A sztráda kivitelezője, a Mecsek Construction Group főmérnöke, Rakita András elmondta: a Szekszárd és Pécs közötti, 81 kilométeres szakasz kiépítése mellett mintegy háromszázezer négyzetméternyi állami utat is felújítanak. A legnagyobb útrekonstrukciót a Tolna megyei bátaszéki csomópontból kiinduló 55-ös úton, illetve a bólyi és a kozármislenyi elkerülők építése során végzik majd el. A Szekszárd–Bóly– Pécs szakaszon kilenc csomópontot és 87 hidat építenek, s ezek között nyolc – 300 és 880 méter közötti hosszúságú – völgyhidat is felhúznak. A leghosszabb Baranyában, Szebény mellett készül majd el. Jelenleg a hidak alapozásánál tartanak, a pillérek hetven százalékát már elkészítették.
– A kivitelezők a földmunkák több mint a felén már túl vannak, így novemberre kilencvenszázalékos készültséggel számolnak – jelentette ki Rakita András. – Jövőre a pálya szerkezeti munkáival, forgalomtechnikai létesítményekkel kívánnak foglalkozni. A főmérnök szerint a munkák tervszerűen, az engedélyek betartása mellett és az ütemtervnek megfelelően haladnak, s 2010. március végére befejezik az építkezést. Megjegyezte, a kivitelezésnek van egy, a szerződésben nem rögzített, de társadalmi szempontból
is fontos határköve: a 2010-es pécsi Európa kulturális fővárosa program.
A Bátaszék névre keresztelt alagút beomlása kapcsán a szakember elmondta: az alagutaknál leállították a kivitelezést, de ez nem lassítja a munkálatokat. Az ügyben még zajlanak a hatósági és szakértői vizsgálatok. Az autópályát tervező, építő és működtető nemzetközi csoport (a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt.) tagja a Strabag AG, a Colas S.A., a John Laing Infrastructure Limited és az Intertoll-Europa Zrt. is.
Ősi piramisok Lengyelországban: A neolitikus sírhalmok rejtélye
