Korrupciót sejt az MDF elnöke

2008. 08. 21. 9:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elfogadhatatlan, hogy a kormány a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) népszerűsítésére pár hónap alatt annyi pénzt költött, amennyivel hatvannégy éven keresztül finanszírozni lehetne egy párt országgyűlési választási kampányait, ezért a demokrata fórum vizsgálatot követel – tiltakozott közleményben Dávid Ibolya, az MDF elnöke. Úgy vélte: több mint elgondolkodtató, hogy olyan vállalkozások között osztottak szét sok milliárd forintot, amelyek 2006-ban még veszteségesek voltak. Megjegyezte – amint arról lapunk is több alkalommal beszámolt –, hogy az FVM népszerűsítése eddig több mint hatmilliárd forintot emésztett fel. A Merlin Communications Kft. közel négymilliárd forintot, az Insomnia Reklámügynökség Kft. – egyedüli pályázóként – csaknem kétmilliárdot, az USP Regionális Média Kft. pedig négyszázmillió forintot kapott. Dávid Ibolya úgy véli, a szóban forgó kormányzati közbeszerzések esetében erős a korrupció gyanúja.
Daróczi Dávid kormányszóvivő lapunknak elmondta, ebben a történetben múlt kedden az FVM háttérintézménye kiadott egy tájékoztatót, ebben benne volt minden válasz, amire Dávid Ibolya szombaton rákérdezett. Az MDF elnökének volt igazságügy-miniszterként illik tudnia, ha egy tagország uniós támogatást kap, akkor a pénz egy részét köteles kommunikációra fordítani. – Az a pénz, amiről szó van, az az Új Magyarország vidékfejlesztési terv 0,4 százaléka – jegyezte meg Daróczi, hozzátéve, a konkrét esetben nehéz másra gondolni, mint arra, hogy előző nap Almássy Kornél bejelentette: indul Dávid Ibolya ellenében az MDF elnöki székéért. A kormányszóvivő úgy fogalmazott, a szombati közlemény Dávid Ibolya kampányának nyitánya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.