Kovalainen: nálunk először

Pályafutása első futamgyőzelmét aratva a finn Heikki Kovalainen (McLaren–Mercedes) nyerte meg tegnap a 23. Formula–1-es Magyar Nagydíjat. Timo Glock (Toyota) lett a második, a világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen pedig a harmadik. Felipe Massa volt a verseny nagy vesztese, a harmadik helyről indult brazil pilóta a rajt után az élre állt, s egészen addig ott autózott, amíg három körrel a vége előtt motorhiba miatt feladni kényszerült a viadalt. Lewis Hamilton is balszerencsés volt: defektet kapott, a másodikról emiatt visszaesett a tizedik helyre, de végül ő legalább ötödikként célba ért.

2008. 08. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombaton az M1-es autópálya szinte teljes szakaszában bokszutcává változott. Ahol azonban a nagy forgalom miatt nem 80 km/óra, hanem annál is jelentősebb volt a sebességkorlátozás. Az autók átlagosan negyvennel-ötvennel tudtak csak haladni. A haza tartó török vendégmunkások mellett a Magyar Nagydíjra igyekvők miatt volt ilyen nagy a fennakadás. Már a szombati időmérő edzésre több tízezren, egész pontosan hatvanezren látogattak ki. A három napot tekintve 241 ezer érdeklődővel pedig új nézőszámrekordot regisztráltak a szervezők.
Szombaton a nézők azt láthatták, hogy Lewis Hamilton megállíthatatlan. A McLaren–Mercedes pilótája meglehetősen nagy, több mint két tizedmásodperces különbséggel végzett az élen. Mögötte csapattársa Kovalainen, majd Massa (Ferrari), a Mogyoródra nagy számban, huszonötezren érkezett lengyel szurkolók örömére Kubica (BMW–Sauber) és Glock (Toyota) következett, a világbajnoki címvédő Räikkönen meglepetésre csak hatodik lett. Pedig a Ferrarinál nemhiába fohászkodtak kánikuláért, ami állítólag az általuk is használt Scuderia gumiknak kedvez a Bridgestone-nal szemben. A hőmérséklet árnyékban is bőven meghaladta a harminc fokot, az aszfaltnál pedig az ötvenet közelítette.
Az időmérőn csak egy incidens volt. Bourdais, a Toro Rosso versenyzője feltartotta a német Nick Heidfeldet (BMW–Sauber), ezért visszasorolták a tizedik sorba.
A másnapi futam megmutatta, hogy bár a rajtsorrend fontos, nem mindenható. A startnál Felipe Massa fantasztikusan kilőtt Kovalainen mellől-mögül, bevágott Hamilton mögé, majd az első kanyarban hatalmasat fékezve őt is megelőzte. S nem csupán egyszeri huszárcsínyt mutatott be, senki, még Hamilton sem tudta tartani vele a lépést. Mégsem nyerte meg a Magyar Nagydíjat, mert három körrel a leintés előtt először füstölt, majd megállt a kocsija. Bosszantó balszerencse. Annak idején Damon Hill járt hasonlóan, neki az utolsó körben kezdett el füstölni a gépe, de legalább bedöcögött a célba.
S Massa malőrje azt mutatja, a balszerencse is viszonylagos. Hamilton ugyanis a 40. körben, a második helyen autózva defektet kapott, ráadásul a második kanyarban, tehát majdnem egy teljes kört kellett autóznia, mire behajthatott a bokszutcába. Csak tizedikként tudott visszatérni, ám még feljött ötödiknek, így ő legalább szerzett négy pontot.
A futam alatt még az okozott izgalmat, hogy Bourdais, Nakadzsima és Barrichello autója is lángra lobbant tankolás közben, sőt Bourdais a második kiállásakor is így járt. Pedig ez nem a kevésbé tehetős istállók hibája: a töltő egyenfelszerelés a Forma–1-ben.
Massa kiállása Heikki Kovalainen győzelmét hozta. A
McLaren finn pilótája pályafutása első sikerét aratta. Hozzá hasonlóan korábban Hill, Boutsen, Alonso és Button is először a Hungaroringen nyert futamot. Timo Glocknak is emlékezetes marad a verseny, ő pedig most végzett először dobogós helyen. A második – pontosabban akkor még a harmadik – helye a futam hajrájában veszélyben forgott, mert Räikkönen öt körrel a vége előtt utolérte, ám Massa technikai hibája után a finn címvédő feladta a hajszát, s beérte a harmadik hellyel. A leggyorsabb kört ő futotta 1:21:195 perccel, s összességében így is ő járt a legjobban, hiszen a világbajnoki pontversenyben csökkentette hátrányát Hamiltonnal szemben, s feljött a második helyre.
„Természetesen nagyon boldog vagyok, többször is lett volna lehetőségem már nyerni, de akkor nem jöttek össze a dolgok. Most szerencsém volt, hiszen a sikerhez kellett Felipe Massa pechje is. Beérett az a munka, amit az elmúlt néhány hónapban elvégeztem a csapattal. Évek óta dolgoztam ezért a sikerért, fantasztikus érzés. Remélem, sok hasonló győzelmem lesz még” – nyilatkozta elégedetten Kovalainen.
Felipe Massa bánatában elbujdokolt, nem kívánta kommentálni autója hibáját. Van elég ideje, hogy megeméssze a kudarcot. Az olimpiára való tekintettel a világbajnokságban három hét szünet következik, Valenciában az Európa Nagydíjat augusztus 24-én bonyolítják le. Massa egyszer már talpra állt az idényben, talán másodszor is sikerül neki.

Magyar Nagydíj: 1. Kovalainen (finn, McLaren–Mercedes) 1:37:27,067 ó (átlag: 188,684 km/ó), 2. Glock (német, Toyota) 11,000 mp hátrány, 3. Räikkönen (finn, Ferrari) 16,800 mp h., 4. Alonso (spanyol, Renault) 21,614 mp h., 5. Hamilton (brit, McLaren– Mercedes) 23,048 mp h. 6. Piquet Jr. (brazil, Renault) 32,298 mp, h. 7. Trulli (olasz, Toyota) 36,449 mp h., 8. Kubica (lengyel, BMW–Sauber) 48,321 mp h., 9. Webber (ausztrál, Red Bull) 58,834, 10. Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:07,709 p h., 11. Coulthard (brit, Red Bull) 1:10,407 p h. 12. Button (brit, Honda) 1 kör h., 13. Nakadzsima (japán, Williams) 1 kör h., 14. Rosberg (német, Williams) 1 kör h., 15. Fisichella (olasz, Force India) 1 kör h., 16. Barrichello (brazil, Honda) 2 kör h., 17. Massa (brazil, Ferrari) 3 kör h., 18. Bourdais (francia, Toro Rosso) 3 kör h.
A pontverseny állása a 11. futam után (még 7 van hátra). Pilóták: 1. Hamilton 62 pont, 2. Räikkönen 57, 3. Massa 54, 4. Kubica 49, 5. Heidfeld 41, 6. Kovalainen 38, 7. Trulli 22, 8. Alonso 18, 9. Webber 18, 10. Glock 13, 11. Piquet Jr. 13, 12. Barrichello 11, 13. Rosberg 8, 14. Nakadzsima 8, 15. Coulthard 6, 16. Vettel (német, Toro Rosso) 6, 17. Button 3, 18. Bourdais 2. Csapatok: 1. Ferrari 111, 2. McLaren-Mercedes 100, 3. BMW-Sauber 90, 4. Toyota 35, 5. Renault 31, 6. Red Bull 24, 7. Williams 16, 8. Honda 14, 9. Toro Rosso 8.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.