Mint általában, az idén is nagyjából kétszázezer nézőre számítanak a Magyar Nagydíj szervezői. Ez alapján a nulladik és a mínusz egyedik nap eseményei felettébb jól sikerültek. Szerda este több mint tízezren csodálták meg az Üllői úton a hétszeres világbajnok Michael Schumacher erősítette Forma–1-es válogatott és a magyar „all star” csapat 6-6-ra végződött meccsét. Tegnap a Balatonnál még ennél is nagyobb volt a tolongás: a beszámolók szerint körülbelül százezren zsúfolódtak össze Siófokon, hogy lélegzet-visszafojtva figyeljék Palik László, Gerhard Berger és Sébastien Bourdais bemutatóját. A Hungaroring Sport Zrt. elnöke egy Red Bull Renault-t, a korábbi kiváló osztrák versenyző, egyben a Toro Rosso társtulajdonosa, valamint ezen csapat pilótája, az idei vb-pontverseny pillanatnyilag 18. helyezettje egy Toro Rossót hajtott. Hogy látványosabb legyen a menet, az autók Tihany felől érkeztek kompon, majd kétszer öt kört tettek meg a Siófok útjain kialakított 2,1 km-es pályán. Palik László úgy tájékoztatta a közvéleményt, hogy tavaly 400 millió televíziós nézője volt a parádénak, s az idén is hasonló nézettség elérésében bíznak. Csakis ez az oka annak, hogy ilyen részletesen számoltunk be az eseményről.
Ma már a 4381 méter hosszú mogyoródi aszfaltcsíkon köröznek a pilóták. S nem csupán bemutató jelleggel. Lewis Hamilton úgy érkezett Magyarországra, hogy megnyerte az előző két futamot, s a pontverseny élére állt. Ha itt is győzne, akkor a két Ferrari jelentős hátrányba kerülne. Hamilton két kulcskérdésről beszélt tegnap a Magyar Nagydíjjal kapcsolatban: a rajtsorrendről és a melegről. „A hét végén valószínűleg nagy lesz a forróság és fárasztó a verseny, ezért legalább másfél literrel több folyadékot kell meginni a futam előtt. Végig koncentrálni kell majd a Hungaroringen, ezért nagyon fontos a jó rajthely elérése a szombati időmérő edzésen” – fogalmazott Hamilton. A startpozíció jelentősége nálunk különösen alapvető, ám a meleg megítélése már nem egyértelmű. Räikkönen egyenesen a Ferrarinak állítólag kedvező kánikuláért fohászkodott, s mint elmondta, sikerült kijavítaniuk az autón néhány félrekalibrált beállítást. A versenybe sokak szerint még a lengyel Robert Kubica szólhat bele, akinek a kedvéért több mint tízezer honfitársa zarándokol el Mogyoródra.
Ám Schumacherre és Sennára az imént említett négy klasszis pilóta sem lehet veszélyes. Schumacher négyszer, Senna háromszor nyert a Hungaroringen, a jelenlegi mezőnyben egy olyan versenyző sincs, aki legalább duplázott volna. A tavalyi győztes Hamilton és Räikkönen számára – s ne feledkezzünk meg az idén gyengélkedő Alonsóról, Buttonról és Barrichellóról – ez is lehet a tét.
Magyar Nagydíj, menetrend. Péntek, 10.00 óra: 1. szabadedzés; 14.00 óra: 2. szabadedzés. Szombat, 11.00 óra: 3. szabadedzés; 14.00 óra: időmérő edzés. Vasárnap, 14.00 óra: futam.
A pontverseny állása, pilóták: 1. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 58 pont, 2. Massa (brazil, Ferrari) 54, 3. Räikkönen (finn, Ferrari) 51, 4. Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 48, 5. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 41, 6. Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 28, 7. Trulli (olasz, Toyota) 20, 8. Webber (ausztrál, Red Bull) 18, 9. Alonso (spanyol, Renault) 13, 10. Barrichello (brazil, Honda) 11, 11. Piquet Jr. (brazil, Renault) 10, 12. Nico Rosberg (német, Williams) 8, 13. Nakadzsima (japán, Williams) 8, 14. Coulthard (brit, Red Bull) 6, 15. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) 6, 16. Glock (német, Toyota) 5, 17. Button (brit, Honda) 3, 18. Bourdais (francia, Toro Rosso) 2. Csapatok: 1. Ferrari 105, 2. BMW-Sauber 89, 3. McLaren-Mercedes 86, 4. Toyota 25, 5. Red Bull 24, 6. Renault 23, 7. Williams 16, 8. Honda 14, 9. Toro Rosso 8.
Nagy-Britannia csatlakozik az Oroszország elleni szankciókhoz
