MÁV ÁBE: ki fizeti ezután a koccanást?

Bodacz Péter
2008. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kisebbfajta természeti csapással is felér tegnap óta az, ha egy MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) által biztosított autóval ütközünk. Ha nem mi vagyunk a hibásak, jobb, ha sietünk az ügyintézéssel, mert a cégnél már most sincs meg közel ötmilliárd forint meglévő kárra a fedezet. Tegnap hivatalosan is kezdeményezte a MÁV ÁBE engedélyének visszavonását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), amihez levélben kérte a pénzügyminiszter előzetes hozzájárulását. A felügyelet közleménye szerint minderre azért került sor, mert a biztosító csütörtöki rendkívüli közgyűlésén a tagok többsége elutasította azt, hogy pótbefizetéssel megszüntessék a tartalék- és tőkehiányt.
A PSZÁF közölte azt is, olyan ütemezést fog kialakítani, hogy az ügyfelek és a fogadó biztosítók számára megfelelő idő, 30 nap álljon rendelkezésre az átigazoláshoz. A hatóság azt is fontosnak tartja, hogy az átszerződés és a biztosító kárfelelősségének határnapja a biztosítási negyedévhez igazodjon. A PSZÁF tájékoztatása szerint mindemellett a közelmúltban újabb bűncselekmény gyanújára utaló eseteket fedeztek fel a MÁV ÁBE-nál, ezért további nyomozást kezdeményeztek a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságánál. A biztosító függő kárainak állománya jelenleg tízezerre tehető, amelyek értéke kilencmilliárd forint.
– A pénzügyminiszter a döntést megelőzően meg fogja vizsgálni, hogy a PSZÁF milyen hatósági intézkedéseket tett, valamint azt, hogy fennállnak-e az engedély viszszavonásának jogszabályi alapjai – reagált a Pénzügyminisztérium sajtóirodája a felügyelet levelére, amelyben nincs utalás arra vonatkozóan, hogy mennyi ideig fog tartani ez az eljárás.
Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) főtitkára érdeklődésünkre kifejtette: a komoly gondok akkor kezdődnek, ha kimerül a MÁV ÁBE kasszája, ekkor ugyanis a balesetek károsultjainak közvetlenül a károkozóktól kell behajtaniuk a várható kiadásokat, ez pedig perek sokaságához vezethet, akár évekig elhúzva az ügyeket. – A Mabisz azt szorgalmazza a PSZÁF-nál, hogy tegye lehetővé: már a 30 napos rendkívüli átszerződési időszak legelején átigazolhassanak a megszüntetésre váró biztosítónál szerződéssel rendelkező autósok. Trunkó Barnabás hangsúlyozta: a felfüggesztés azt is jelenti, hogy a PSZÁF a közgyűlés döntése ellenére nem ír ki újabb tendert a biztosító szerződésállományának megvásárlására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.