Kisebbfajta természeti csapással is felér tegnap óta az, ha egy MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) által biztosított autóval ütközünk. Ha nem mi vagyunk a hibásak, jobb, ha sietünk az ügyintézéssel, mert a cégnél már most sincs meg közel ötmilliárd forint meglévő kárra a fedezet. Tegnap hivatalosan is kezdeményezte a MÁV ÁBE engedélyének visszavonását a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF), amihez levélben kérte a pénzügyminiszter előzetes hozzájárulását. A felügyelet közleménye szerint minderre azért került sor, mert a biztosító csütörtöki rendkívüli közgyűlésén a tagok többsége elutasította azt, hogy pótbefizetéssel megszüntessék a tartalék- és tőkehiányt.
A PSZÁF közölte azt is, olyan ütemezést fog kialakítani, hogy az ügyfelek és a fogadó biztosítók számára megfelelő idő, 30 nap álljon rendelkezésre az átigazoláshoz. A hatóság azt is fontosnak tartja, hogy az átszerződés és a biztosító kárfelelősségének határnapja a biztosítási negyedévhez igazodjon. A PSZÁF tájékoztatása szerint mindemellett a közelmúltban újabb bűncselekmény gyanújára utaló eseteket fedeztek fel a MÁV ÁBE-nál, ezért további nyomozást kezdeményeztek a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságánál. A biztosító függő kárainak állománya jelenleg tízezerre tehető, amelyek értéke kilencmilliárd forint.
– A pénzügyminiszter a döntést megelőzően meg fogja vizsgálni, hogy a PSZÁF milyen hatósági intézkedéseket tett, valamint azt, hogy fennállnak-e az engedély viszszavonásának jogszabályi alapjai – reagált a Pénzügyminisztérium sajtóirodája a felügyelet levelére, amelyben nincs utalás arra vonatkozóan, hogy mennyi ideig fog tartani ez az eljárás.
Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) főtitkára érdeklődésünkre kifejtette: a komoly gondok akkor kezdődnek, ha kimerül a MÁV ÁBE kasszája, ekkor ugyanis a balesetek károsultjainak közvetlenül a károkozóktól kell behajtaniuk a várható kiadásokat, ez pedig perek sokaságához vezethet, akár évekig elhúzva az ügyeket. – A Mabisz azt szorgalmazza a PSZÁF-nál, hogy tegye lehetővé: már a 30 napos rendkívüli átszerződési időszak legelején átigazolhassanak a megszüntetésre váró biztosítónál szerződéssel rendelkező autósok. Trunkó Barnabás hangsúlyozta: a felfüggesztés azt is jelenti, hogy a PSZÁF a közgyűlés döntése ellenére nem ír ki újabb tendert a biztosító szerződésállományának megvásárlására.
Hasznos ez a Škoda Enyaq
