Augusztus 15-ig, az átfogó vizsgálat befejezéséig nem ad tájékoztatást a MÁV a szombaton Kurd és Szakály-Hőgyész között kisiklott, személyi sérülésekkel járó vonatbaleset okairól, a helyreállítás és a kiesés költségeiről. Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke lapunk érdeklődésére elmondta, hogy tegnap reggel negyed nyolcra a kétszázötven méteres sínmező és a hozzá tartozó felsővezeték elkészült, a pályán megindulhatott a forgalom. – Szükség van azonban még kiegészítő munkálatokra, mert megsérült a kőzetágy, illetve az azt tartó talaj, ezeket forgalom mellett is ki tudják javítani a szakemberek.
A kicserélt szakaszon tegnap még húsz kilométer/órás sebességkorlátozás volt érvényben, de ez nem jelent késést vagy fennakadást a vonatok közlekedésében – tette hozzá a szóvivő. Kavalecz hangsúlyozta: a baleset körülményeit, lehetséges okait tovább vizsgálják. Valószínűsítette, hogy a kisiklást a vasúti pálya műszaki hibája okozta, feltételezik, hogy a tartós meleg miatt a vágány is deformálódott. Ellenőrzik továbbá a kisiklott személyvagonok futóművét, ugyanis a rossz forgózsámoly megütheti a síneket.
A szóvivő nem árulta el, hogy mennyibe került a helyreállítás, milyen költségek keletkeztek a forgalom kiesése miatt. Ahogy azt sem, hogy számíthatnak-e kártérítésre azok az utasok, akik megvették ugyan az IC-pótjegyet, de a baleset vagy a meghosszabbodott menetidő miatt késve érkeztek meg a célállomáshoz. Szintén nem adott választ arra a kérdésre, hogy van-e összefüggés az ilyen veszélyhelyzetek kialakulása és aközött, hogy a MÁV elmaradt vasúti fejlesztése 2100 milliárd forint az ÁSZ megállapítása szerint. A vasúttársaság ugyanis csak a részletes, mindenre kiterjedő szakértői vizsgálat lezárta után ad tájékoztatást.
Ukrajna megfenyegette Magyarországot
