Nagyobb veszteséget termelt a 14 vasúti szárnyvonal bezárása, mintha azokon a közlekedés tovább működött volna – jelentette ki Fónagy János sajtóinformációkra hivatkozva.
A Fidesz szakpolitikusa hangsúlyozta, a Volán-társaságok hiánya 2008 végére 20-25 milliárd forinttal lesz nagyobb, mint a tervezett, amelyet a közlekedési vállalat azzal indokol, hogy a bezárt vasúti szárnyvonalak pótlására beállított járatok után a költségvetés nem biztosított számukra többletforrást. A MÁV ugyanakkor arról számolt be, hogy a vonalak felszámolásával egymilliárd forint megtakarítást értek el – szemben a közlekedési tárca korábbi, 6-7 milliárdos becslésével. – Ezzel bebizonyosodott, hogy a vasútvonalak csonkítása, amely vidék- és emberellenes, ráadásul az uniós elvekkel is szembe megy, még anyagi kárt is okoz – emelte ki az ellenzéki honatya.
Fónagy arra szólította fel a kormányt, hogy állítsák helyre a megszüntetett vasútvonalakon a forgalmat, s biztosítsanak civilizált közszolgáltatást az ott lakó sok százezer ember számára. Hozzáfűzte: a közösségi közlekedés Európában mindenütt közszolgáltatás, amit még áldozatok árán is fenn kell tartani, ezért nem lehet a profit érdekében cselekedni. Rámutatott, környezetvédelmi és energiapolitikai szempontok is a fejlesztés mellett szólnak. – Nálunk ismét elő akarják venni a mellékvonalak megszüntetését, míg Európa többi részén folyamatosan modernizálják a vasutakat – jegyezte meg a képviselő.
Koncz Zsófia: Magyarország több mint harmincféle intézkedéssel segíti a családokat
