Változatlan marad a 4-es metró Baross téri állomásának építése, illetve az ottani egyéb munkálatok miatt kialakított forgalmi rend. A négy hónap alatt megszokott gyakorlat szerint a célforgalom, a BKV járművei és a taxik is zavartalanul haladhatnak át a téren, illetve a Thököly úton 2009. április közepéig. Mint azt a 4-es metrót építő DBR Metró Projekt az Országos Sajtószolgálaton keresztül közölte, ezt követően is folytatódnak a munkálatok, ideiglenes forgalmi változásokra a kivitelezés befejezéséig, azaz várhatóan 2010-ig folyamatosan számítani kell, de jövő tavasztól – a jelenlegi korlátozások többségének feloldása, illetve a közúti forgalom megindulása után – nem várhatók már jelentősebb fennakadások a Keleti pályaudvar térségében.
A Baross téren épülő állomás lesz a 4-es metró első szakaszának ideiglenes végállomása. A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem változik meg. Az állomás a Thököly út alá kerül, és közvetlen kapcsolata lesz a jelenlegi aluljárórendszerrel. A vonal a későbbiekben meghosszabbítható lesz Rákospalota felé. Kiszélesítik a Bethlen Gábor utca felé vezető keskeny aluljáró-folyosót, és módosul a buszmegállók helye is. A javaslatok szerint növekedhet a téren a zöld felület nagysága. A Baross tér az új állomás megépülése után fontos tömegközlekedési csomóponttá válik: két metróvonal, egy jelentős belföldi és nemzetközi járatokat fogadó vasútállomás és több fontos felszíni vonal kapcsolódik majd össze.
A Baross téri közlekedési helyzetet bonyolítják majd a Thököly út felújításai munkálatai, erről augusztusban dönt a főváros vezetése. Mint arról a városháza kommunikációs igazgatója, Nyári Krisztián a távirati irodának beszámolt, a főpolgármesteri kabinet megvizsgálta a felújítás alternatíváit, az elképzelések szerint a Thököly út végleges felújítása a 4-es metró Baross tér és Bosnyák tér közötti szakaszának építésével párhuzamosan valósul meg. Ideiglenes jelleggel elbontanák a rossz állapotú kockakőburkolatot, és befednék a használaton kívüli villamossíneket. A szóvivő tájékoztatása szerint a főpolgármesteri kabinet elé benyújtott javaslatában a közlekedési ügyosztály vezetője a legolcsóbb, 375 millió forintos költséggel járó megoldást, a legrosszabb állapotú villa-
mospanelek eltávolítását, valamint az útszakasz kiöntését javasolta betonnal és aszfalttal, amivel hangsúlyoznák a felújítás három-négy évre szóló jellegét. A munkálatok elvégzését a jövő évre indítványozza az ügyosztályvezető, mivel a fővárosi önkormányzat idén nem pályázott állami forrásra a Thököly út ideiglenes felújításához.
A Fővárosi Közgyűlés által tavaly decemberben elfogadott hároméves útfelújítási programban az szerepel, hogy a Thököly út ideiglenes felújítását idén kell végrehajtani. Ahhoz, hogy ettől a szándéktól eltérjenek, módosítani kell az érvényes közgyűlési rendeletet. Sajtóértesülések szerint a Thököly út felújításával is összefügg a közlekedési ügyosztályvezető azon javaslata, hogy jövő év április közepéig hosszabbítsák meg a 4-es metró Baross téri munkálatait.
Az emberek összefognak Ukrajnában a toborzók brutalitása ellen + videó
