Új csomópont a Baross téren

Várhatóan csak 2010-re áll helyre a közlekedés a főváros egyik fő közlekedési csomópontján, a Baross téren. A helyzetet a Thököly út hamarosan megkezdődő ideiglenes felújítása tovább bonyolítja.

Munkatársunktól
2008. 08. 03. 19:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Változatlan marad a 4-es metró Baross téri állomásának építése, illetve az ottani egyéb munkálatok miatt kialakított forgalmi rend. A négy hónap alatt megszokott gyakorlat szerint a célforgalom, a BKV járművei és a taxik is zavartalanul haladhatnak át a téren, illetve a Thököly úton 2009. április közepéig. Mint azt a 4-es metrót építő DBR Metró Projekt az Országos Sajtószolgálaton keresztül közölte, ezt követően is folytatódnak a munkálatok, ideiglenes forgalmi változásokra a kivitelezés befejezéséig, azaz várhatóan 2010-ig folyamatosan számítani kell, de jövő tavasztól – a jelenlegi korlátozások többségének feloldása, illetve a közúti forgalom megindulása után – nem várhatók már jelentősebb fennakadások a Keleti pályaudvar térségében.
A Baross téren épülő állomás lesz a 4-es metró első szakaszának ideiglenes végállomása. A tervek szerint a tér jellege alapvetően nem változik meg. Az állomás a Thököly út alá kerül, és közvetlen kapcsolata lesz a jelenlegi aluljárórendszerrel. A vonal a későbbiekben meghosszabbítható lesz Rákospalota felé. Kiszélesítik a Bethlen Gábor utca felé vezető keskeny aluljáró-folyosót, és módosul a buszmegállók helye is. A javaslatok szerint növekedhet a téren a zöld felület nagysága. A Baross tér az új állomás megépülése után fontos tömegközlekedési csomóponttá válik: két metróvonal, egy jelentős belföldi és nemzetközi járatokat fogadó vasútállomás és több fontos felszíni vonal kapcsolódik majd össze.
A Baross téri közlekedési helyzetet bonyolítják majd a Thököly út felújításai munkálatai, erről augusztusban dönt a főváros vezetése. Mint arról a városháza kommunikációs igazgatója, Nyári Krisztián a távirati irodának beszámolt, a főpolgármesteri kabinet megvizsgálta a felújítás alternatíváit, az elképzelések szerint a Thököly út végleges felújítása a 4-es metró Baross tér és Bosnyák tér közötti szakaszának építésével párhuzamosan valósul meg. Ideiglenes jelleggel elbontanák a rossz állapotú kockakőburkolatot, és befednék a használaton kívüli villamossíneket. A szóvivő tájékoztatása szerint a főpolgármesteri kabinet elé benyújtott javaslatában a közlekedési ügyosztály vezetője a legolcsóbb, 375 millió forintos költséggel járó megoldást, a legrosszabb állapotú villa-
mospanelek eltávolítását, valamint az útszakasz kiöntését javasolta betonnal és aszfalttal, amivel hangsúlyoznák a felújítás három-négy évre szóló jellegét. A munkálatok elvégzését a jövő évre indítványozza az ügyosztályvezető, mivel a fővárosi önkormányzat idén nem pályázott állami forrásra a Thököly út ideiglenes felújításához.
A Fővárosi Közgyűlés által tavaly decemberben elfogadott hároméves útfelújítási programban az szerepel, hogy a Thököly út ideiglenes felújítását idén kell végrehajtani. Ahhoz, hogy ettől a szándéktól eltérjenek, módosítani kell az érvényes közgyűlési rendeletet. Sajtóértesülések szerint a Thököly út felújításával is összefügg a közlekedési ügyosztályvezető azon javaslata, hogy jövő év április közepéig hosszabbítsák meg a 4-es metró Baross téri munkálatait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.