Csillag emlékezetkiesése

Már nem emlékszik Csillag István volt szabad demokrata közlekedési miniszter, hogy valóban ő állította-e le, majd engedélyezte ismét a 2000 vasúti kocsi kiszállítását, amely miatt rendőrségi eljárás folyik a MÁV teherszállítási üzletágának három vezetője ellen. A megvádolt Kovács Imre távozik a vezérigazgatói székből.

2008. 09. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV felügyelőbizottsága (fb) már 2003-ban vizsgálatot indított az ügyben, a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági és közlekedési tárca pedig – Csillag István vezetésével – leállította a fizetést, ám néhány hét múlva újból elindították a teljesítést – mondta el Gaskó István a Figyelőnetnek. A vasutas szakszervezeti vezető, aki 1992 óta tagja az fb-nek, azt állította, 2002-ben a MÁV-Tiszavas Miskolci Járműjavító Kft. 60 nyitott vasúti kocsit felújított és eladott az Észak–Dél Vascentrum Kft.-nek. Az ügyre úgy derült fény, hogy Mándoki Zoltán egykori MÁV-vezér és Kovács Imre, aki akkor a teherszállítási üzletág vezetője volt, egy cégbejárás alkalmával észrevette a 60 elkészült kocsit a cég telephelyén, és leállították a Tiszavas üzletét, attól tartva, hogy a kocsik konkurens magánvasúthoz kerülhetnek. Úgy döntöttek, visszavásárolják a kocsikat, de a Tiszavas a szerződést időközben már aláírta az Észak– Déllel. A MÁV ócskavassal kívánt fizetni: a 2000 tehervagonnal. Gaskó úgy vélekedett, azért keletkezett mintegy 200 milliós hiány, mert a MÁV az Észak–Déltől nem kapta meg az ellentételezést. Az fb vizsgálatot indított az ügyben, ám ekkor lépett közbe a közlekedési tárca és Csillag István miniszter, aki most nem kívánta kommentálni az fb-tag szavait, mondván, nem emlékszik az ügy részleteire.
Eközben a MÁV Cargo közgyűlése visszahelyezte pozíciójába Kovács Imrét, a társaság korábban őrizetbe vett vezetőjét. A szakember azonban nem fogadta el a kinevezést. Kovács ezt a személye körüli feszült helyzettel indokolta. A közgyűlés ezután az eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettest, Átal Lászlót választotta meg megbízott vezérigazgatónak, valamint igazgatósági tagnak. A korábban a vezérigazgatói feladatok ellátásával megbízott Völgyi Miklós pedig azelőtti, kereskedelmi igazgatói pozíciójába kerül vissza.

Mégis fizet az osztrák vasút. A Rail Cargo Austria (RCA) jogilag érvényesnek tekinti a MÁV Cargo megvételére kötött szerződést, s a maga részéről biztosan teljesíteni fogja azt – szögezte le az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) leányvállalata, amely több mint százmilliárd forintos privatizációs megállapodást írt alá a MÁV teherszállítási üzletágának megvásárlásáról az év elején. A cég ezzel lapunk korábbi értesülésére reagált.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.