Meghökkenéssel olvastuk lapjuk szeptember 9-i számában a Budapest Airport (BA) nyilatkozatát, amely szerint számukra a legfontosabb a reptéri taxiszolgáltatás minősége – jelentkezett szerkesztőségünknél Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének (TFTSZ) főtitkára. A érdek-képviseleti vezető a 2006-os tenderkiírást lobogtatta, amely kétség kívül azt tartalmazza, hogy az ajánlott fuvardíj 45, az egy fuvarra eső szolgáltatási díj 25, míg a szolgáltatási elemek mindössze 30 százalékkal estek latba a pályázat elbírálásánál. Dudás, aki a Budapest-, a City-, a Buda-, a Főtaxi, a Taxi 2000, a Taxi 4, a Tele 5, valamint a 6x6 taxitársaságok által létrehozott szakmai szervezet főtitkára, úgy látja, hogy a kiírás ellentmond annak a véleménynek, amelyet a BA jelenleg képvisel. Ha a 2006-os tenderen induló taxitársaságok tudták volna, hogy lehetséges két év alatt 60 százalékkal emelni a tarifát, akkor ők is alacsonyabb pályázati árral kalkulálhattak volna. Ha tudták volna, hogy nem kell komolyan venni azt, ami a pályázati kiírás „szolgáltatási követelmények” rovatában olvasható, vagyis nem kell biztosítani, hogy a gépkocsik átlagéletkora legfeljebb 3 év lehet, a flotta csak 3 típusból állhat, s valamennyi autónak azonos színűnek kell lennie, ha tudták volna, hogy nem veszi komolyan a BA azt a kikötését sem, hogy minden utas rendelését számítógépes rendszeren kell rögzíteni, és hogy az ügyfelek a kocsikban bankkártyával is fizethessenek, akkor másként kalkuláltak volna – állította Dudás.
Csakhogy ők komolyan vették a kiírásban lévő feltételeket, és most érdeklődéssel figyelik, a nyertes Zóna Taxi végrehajtja-e a vállalásokat. Dudás szerint az első perctől nyilvánvaló a szakmában dolgozók számára, hogy a nyertes cég nem volt szakmai szempontból felkészült, nem tartotta meg a vállalásait. Nem tudott elég gépkocsit kiállítani, a flotta ma is többféle típusból áll, mint a megengedett, az utalványrendszert is késve vezették be, és vélhetőleg ma sem elektronikus alapú az elszámolás a fuvarokkal a Zóna és a BA között.
Kérdéseinkkel felkerestük a BA kommunikációs osztályát. Szollár Domokos szóvivő lapunk kérdésére elmondta: érthető, hogy a fővárosi taxisok azt szeretnék, hogy megemelkedjen a hatósági tarifa Budapesten, hiszen az utóbbi nyolc évben nem változott. Érthetetlen azonban, hogy az áremelésről szóló tárgyalások helyett miért a reptéri taxitenderrel foglalkoznak. Szollár szerint az is nehezen érthető, hogy miért kell még mindig a 2006-ban a nyilvánosság előtt, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara taxistagozatának felügyelete mellett átláthatóan és szabályosan lezajlott pályázatról beszélni. A fővárosi taxitársaságok a pályázaton elbuktak, mert gyenge ajánlatot adtak be. Ezzel szemben úgy viselkednek, mint a magyar futballisták, akik a méretes zakó után kifogásokat keresnek: vizes volt a fű, túl kemény volt a labda, meg persze csalt a bíró. Pedig csak rosszul játszottak. Szollár arra nem reagált, hogy van-e ellentmondás a pályázati kiírás tarifára koncentráló súlyozása és a szolgáltatás minőségét előtérbe helyező mai BA-nyilatkozat között.
Újabb botrányos pénzügyek derültek ki Magyar Péter testvéréről - videó