Világszerte egyre nagyobb szeletet hasít ki az irodapiacból a serviced office szegmens. A szolgáltatott iroda úgy hasonlítható a hagyományos bérirodához, miként a bérlakás a luxushotelhez. Azt is mondhatnánk, hogy a serviced office nem más, mint iroda pluszszolgáltatás, de ez sem teljesen igaz: az „A” kategóriás irodaházakban ugyanis a bérlők csak nagy, 250 négyzetméter feletti irodákat kaphatnak, s kizárólag hosszú távra, legalább öt évre. Ezzel a magyar kis- és középvállalkozásokat szinte ki is zárják a prémiumirodai környezetből, holott ez a státusszimbólum az érvényesülés eszköze lehet számukra.
A szolgáltatott irodát ezzel szemben csak néhány hónapra, akár folyamatosan változó számú munkahelyre is igénybe vehetik a cégek. Ráadásul ezek az irodák azonnal beüzemelhetők, nemcsak kulcsrakészek, de számítógéppel, telefon-, fax- és internetkapcsolattal rendelkeznek.
A serviced office piac világszerte egyik legnagyobb szereplője, a 70 országban jelen lévő Regus, Budapesten négy nagy bérirodaházzal rendelkezik. A cég 1994-ben adta át első irodaházát a Blaha Lujza tér mellett, azóta megnyitotta a Bank Centerben, a Parlament irodaházban, illetve az Óbuda Gate-ben lévő bérirodáit. A piacvezető mellett domináns szereplő a magyar–holland DBH Group leányvállalata, a DBH Serviced Office, amely a világszerte 600 üzletközponttal rendelkező ABCN-hálózat tagja, s az Infopark D épületében, valamint Debrecen belvárosában kínál prémiumkategóriás munkaállomásokat. Ám a cég nemcsak összkomfortos munkaterületet ad a vállalkozásoknak, hanem – innovatív megoldásokkal – széles körű üzleti szolgáltatásokat is. Azaz az irodai munkaállomások, tárgyalók, virtuális irodák mellé könyvelést, adótanácsadást, pénzügyi tanácsadást is nyújtanak. De még ennél is többre vállalkoznak, ha a megrendelő igényli: vállalati befektetéseket bonyolítanak, projekteket menedzselnek, pályázatokat írnak.
– Hollandiából hazatérve az lebegett a szemem előtt, hogy olyan szolgáltatáscsomagot kínáljunk a Magyarországon befektetni, illetve tevékenységüket kiszervezni szándékozó kkv-knak, amely rugalmasan, az igényekhez igazodva veszi le a vállukról az adminisztrációs tevékenységek terhét – mondta el lapunk kérdésére Erdei Sándor cégvezető. A szakember több éven keresztül hasonló területen dolgozott Hollandiában, majd létrehozta közép-európai céghálózatát. Rotterdam mellett Budapesten, Debrecenben, Kassán és Bukarestben alapított leányvállalatokat. Erdei azt tervezi, hogy tevékenységét kockázati tőke biztosításával bővíti, ezzel teszi teljessé a kis- és középvállalatok kiszolgálását.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat