Tovább bővült az M0-s

2008. 09. 27. 18:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az M0-s körgyűrű 26,5 kilométeres újabb szakaszának tegnapi átadásával már csaknem 80 kilométeres hosszúságú a magyar fővárost elkerülő sztrádagyűrű.
A teljes M0-s keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az Európai Unió kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0–Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatólag két év múlva készül el. Az átadott autópálya-szakaszt tegnap délután öt órától vehették használatba a közlekedők.
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere az átadás alkalmából azt mondta, hogy az új körgyűrűszakasz húsz százalékkal csökkenti a városba tartó utak – főleg a Szentendrei és a Váci út – forgalmát, s a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körútról.
A tehergépjárműveket nem tiltják ki Budapestről az M0-s keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint megéri majd az autóút új szakaszait használni, mivel így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson a teherjárművek.
A főpolgármester június 25-én jelentette be, hogy az év végén egységes teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ugyanakkor azt mondta, hogy az M0-s keleti szektora és a Megyeri híd átadása után, a jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését, például a Hungária körútra csak díjfizetéssel hajthatnak majd be a tehergépkocsik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.