Az M0-s körgyűrű 26,5 kilométeres újabb szakaszának tegnapi átadásával már csaknem 80 kilométeres hosszúságú a magyar fővárost elkerülő sztrádagyűrű.
A teljes M0-s keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az Európai Unió kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0–Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatólag két év múlva készül el. Az átadott autópálya-szakaszt tegnap délután öt órától vehették használatba a közlekedők.
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere az átadás alkalmából azt mondta, hogy az új körgyűrűszakasz húsz százalékkal csökkenti a városba tartó utak – főleg a Szentendrei és a Váci út – forgalmát, s a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körútról.
A tehergépjárműveket nem tiltják ki Budapestről az M0-s keleti szektora és az északi híd szeptemberi átadása után, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint megéri majd az autóút új szakaszait használni, mivel így akadálymentesen, egyenletes sebességgel haladva és kevesebb üzemanyag felhasználásával hajthatnak át a fővároson a teherjárművek.
A főpolgármester június 25-én jelentette be, hogy az év végén egységes teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ugyanakkor azt mondta, hogy az M0-s keleti szektora és a Megyeri híd átadása után, a jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését, például a Hungária körútra csak díjfizetéssel hajthatnak majd be a tehergépkocsik.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat