Amikor fájdalmas az igazság

A lehúzás fővárosaként állítja be Budapestet egy internetről letölthető reklámfilm, amelylyel egy fapados itteni szálloda csábítja a turistákat. A turizmusszakma megosztott a film kapcsán: egyesek szerint a reklám lejáratja az egész országot, míg van, aki úgy gondolja, ideje észrevenni a valóságot.

2008. 10. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Imázsrombolással vádolják az egyik budapesti szállodát, amely internetes reklámjában sajátos módon csábítja a vendégeket. A világhálón látható reklámfilmben ugyanis szálláshelynepper, átverő taxisofőr és rámenős vallási szekta tagja is szerepel, s mindannyian az utcán próbálják tőrbe csalni az idelátogató turistát. A fiatal külföldieket megcélzó hirdetés lényege, hogy az Oktogonnál lévő olcsó, úgynevezett fapados hotelbe mindezek kikerülésével is eljuthat a vendég, ha on-line, vagyis az interneten foglal szobát. A hazai turizmus szereplői megosztottak a kampány kapcsán, egy részük úgy gondolja, súlyos károkat okoz ez a fajta lejáratás az országnak, míg mások szerint ideje lenne a döntéshozóknak felismerni: valóban bajban van a fővárosi turizmus.
A Budapesti Turisztikai Hivatal vezetője, Fekete László a fővárosra, illetve az egész országra nézve a szakmai sajtóban kimondottan romboló hatásúnak titulálta a filmet, különösen a lehúzás kifejezés, valamint a képi megjelenítések miatt. Ahogy arról nyilatkozott: példa nélkülinek és etikátlannak tartja, hogy egy szállodalánc oda jusson: a saját népszerűsítése érdekében egy város teljes imázsát próbálja meg a sárba tiporni.
A szálloda illetékesei erre nyílt levélben azt közölték, hogy a kampány nagyon sikeres a fiatal külföldiek körében, hiszen megjelenése óta nőtt a szálloda látogatottsága. – Budapestet kimondottan világvárosnak sikerült beállítani, nem pedig a korábbi reklámokban szereplő poros, kissé archaikus célpontnak, amelyet a fiatalok nem szívesen látogatnának meg – mondta el a Turizmus Panorámának Pintér Gyöngyi, a hotel marketingmenedzsere.
– Természetesen nem öröm számunkra, hogy a főváros turizmusát ilyen anomáliák jellemzik, azonban nem az a megoldás, hogy elhallgatjuk a létező negatívumokat – közölte lapunkkal Herkó László, a Magyar Turisztikai Egyesület (Matur) budapesti tagozatának elnöke. Elmondta: évek óta próbálják felhívni a figyelmet a valóban létező, városképet romboló, szemet szúró jelenségekre. Ilyen elemeket tartalmaz a sérelmezett reklám is, ezért a Matur szerint inkább a problémák megszüntetésére kellene koncentrálni, és nem arra, hogy irreálisan pozitív képpel idecsalják a vendéget, aki azután, szembesülve a valósággal, csalódottan viszi hírünket a világban – tette hozzá.
Eközben egy friss felmérés arról tanúskodik: az idegenforgalmi vállalkozások többsége az év hátralévő időszakára a fizetőképes kereslet csökkenésével, jó esetben stagnálásával számol. Különösen a szállodákra hat rendkívül negatívan az energiaár-emelés – olvasható az Utazó magazin és a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari és Idegenforgalmi Karának legfrissebb konjunktúraindexében. Az utazási vállalkozások piacán hosszú távon a konszolidáció, a további gyengébb tőkeerejű szereplők kiesése és a kapacitások csökkenése várható, míg a magas bérterhek miatt a szállodaiparban lehet további létszámcsökkenés. A vállalkozások összességében továbbra is a piaci helyzet romlásával, a belföldi és a külföldi vendégszám csökkenésével számolnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.