Ha megy is a bolt, időnként nem árt frissíteni a portékát, és az a legjobb, ha valami újdonság, egy gyöngyszem kerül a polcra. Így gondolhatta Bernie Ecclestone, a Forma–1 mindenható ura is, aki a száguldó cirkusz körforgásába tavaly májusban bevette Szingapúrt is. S arrafelé serényen dolgoznak az építőmunkások, bő egy év alatt el is készült a pálya, amelyen a hét végén a Forma–1 első éjszakai versenyét rendezik. Leginkább természetesen a monte-carlóira és a valenciaira emlékeztet, az F–1 két másik városi aszfaltcsíkjára, de mutat némi hasonlóságot a montrealival és a melbourne-ivel is. Abban viszont egyedülálló, hogy itt naplemente után izzítják be a motorokat. Ezzel Bernie Ecclestone két legyet is ütött egy csapásra: a Szingapúri Nagydíj látványosságban páratlan, amint 1600, egyenként 3000 luxos reflektor megvilágításában, gyakorlatilag nappali fényben száguldanak a versenyautók, és ezt a törzsközönség, Európában a megszokott időpontban, kora délután tekintheti meg. A versenyzők számára szokatlanok lehetnek az árnyékok, az pedig egyelőre beláthatatlan mértékű veszélyt rejt, ha eleredne az eső. Éjszaka, vizes pályán versenyezni már túl sok lenne a pilótáknak… S a meteorológusok ijesztgetnek is az égi áldással.
Tegnap a szabadedzések mindenesetre efféle probléma nélkül zajlottak le. Az első gyakorláson Lewis Hamilton (McLaren– Mercedes), Felipe Massa (Ferrari) és Kimi Räikkönen (Ferrari), a másodikon – helyi idő szerint este fél 10-kor – Fernando Alonso (Renault), Hamilton, Massa volt az első három helyezett sorrendje.
Az első tréningen Mark Webber (Red Bull Racing) és Rubens Barrichello (Honda) is összetörte az autóját, s még jó néhány kicsúszás jelezte, itt bizony nagyon figyelni kell. Ugyancsak az első tréningen történt, hogy Jarno Trulli (Toyota) hibázott, az autója keresztben állt meg a pályán, és az olasz ahelyett, hogy menetirányba fordította volna, azzal ellentétesen tolatott – ami szigorúan tilos –, így rövidebb úton térhetett vissza a bokszutcába. Ez a manőver azonban sokba került neki, a versenybírók tízezer euróra büntették.
A világbajnokság pontversenyében Hamilton 78 ponttal vezet, Massának 77 pontja van, s négy futammal a zárás előtt gyakorlatilag borítékolni lehet, hogy a vb-cím a brit és a brazil között dől el. (A harmadik helyen Robert Kubica 64, a negyediken a címvédő Räikkönen 57 ponttal rendelkezik). S az éles verseny miatt Szingapúr még inkább reflektorfényben van.
Fontos nemzetstratégiai cél a föderalista mesterterv megakadályozása
