Éjjel nappali fényben

Kivilágítatlan autók éjjel, esetenként 300 km/órás sebességgel a belvárosban, és nem kell rendőrért kiáltani? A hét végén Szingapúrban semmiképp sem, ugyanis a Forma–1 históriájának első éjszakai versenyét rendezik. A világítást a pálya mellett elhelyezett ezerhatszáz reflektor biztosítja.

Munkatársunktól
2008. 10. 07. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha megy is a bolt, időnként nem árt frissíteni a portékát, és az a legjobb, ha valami újdonság, egy gyöngyszem kerül a polcra. Így gondolhatta Bernie Ecclestone, a Forma–1 mindenható ura is, aki a száguldó cirkusz körforgásába tavaly májusban bevette Szingapúrt is. S arrafelé serényen dolgoznak az építőmunkások, bő egy év alatt el is készült a pálya, amelyen a hét végén a Forma–1 első éjszakai versenyét rendezik. Leginkább természetesen a monte-carlóira és a valenciaira emlékeztet, az F–1 két másik városi aszfaltcsíkjára, de mutat némi hasonlóságot a montrealival és a melbourne-ivel is. Abban viszont egyedülálló, hogy itt naplemente után izzítják be a motorokat. Ezzel Bernie Ecclestone két legyet is ütött egy csapásra: a Szingapúri Nagydíj látványosságban páratlan, amint 1600, egyenként 3000 luxos reflektor megvilágításában, gyakorlatilag nappali fényben száguldanak a versenyautók, és ezt a törzsközönség, Európában a megszokott időpontban, kora délután tekintheti meg. A versenyzők számára szokatlanok lehetnek az árnyékok, az pedig egyelőre beláthatatlan mértékű veszélyt rejt, ha eleredne az eső. Éjszaka, vizes pályán versenyezni már túl sok lenne a pilótáknak… S a meteorológusok ijesztgetnek is az égi áldással.
Tegnap a szabadedzések mindenesetre efféle probléma nélkül zajlottak le. Az első gyakorláson Lewis Hamilton (McLaren– Mercedes), Felipe Massa (Ferrari) és Kimi Räikkönen (Ferrari), a másodikon – helyi idő szerint este fél 10-kor – Fernando Alonso (Renault), Hamilton, Massa volt az első három helyezett sorrendje.
Az első tréningen Mark Webber (Red Bull Racing) és Rubens Barrichello (Honda) is összetörte az autóját, s még jó néhány kicsúszás jelezte, itt bizony nagyon figyelni kell. Ugyancsak az első tréningen történt, hogy Jarno Trulli (Toyota) hibázott, az autója keresztben állt meg a pályán, és az olasz ahelyett, hogy menetirányba fordította volna, azzal ellentétesen tolatott – ami szigorúan tilos –, így rövidebb úton térhetett vissza a bokszutcába. Ez a manőver azonban sokba került neki, a versenybírók tízezer euróra büntették.
A világbajnokság pontversenyében Hamilton 78 ponttal vezet, Massának 77 pontja van, s négy futammal a zárás előtt gyakorlatilag borítékolni lehet, hogy a vb-cím a brit és a brazil között dől el. (A harmadik helyen Robert Kubica 64, a negyediken a címvédő Räikkönen 57 ponttal rendelkezik). S az éles verseny miatt Szingapúr még inkább reflektorfényben van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.