Nem érzi a gazdasági-pénzügyi válságot a Tesco, csaknem 11 százalékkal nőtt a brit kiskereskedelmi óriás profitja az első fél évben – adta hírül tegnap a távirati iroda. A hazánkban is a legnagyobb forgalmat bonyolító multinacionális üzletlánc adó előtti nyeresége több mint 1,45 milliárd fontra nőtt augusztus végéig, amiben nagy szerepe van a nemzetközi eladásoknak és a kereskedelmi cég banki tevékenységének is.
Piackutatók felmérései szerint ezzel együtt a Tesco veszített részesedéséből a brit piacon, bár az még így is meghaladja a 30 százalékot. Magyarországon az eladások több mint kilencven százalékát bonyolító hiper- és szupermarketek bevétele a hazai kiskereskedelem mélyrepülése miatt éppúgy csökken, ahogy a kis boltoké, mert már a nagy láncok is érzik bevételeiken a mostanra kivérzett magyar háztartások spórolós vásárlásait. Ezzel együtt eddig példátlan helyzetre hívta fel a figyelmet az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) a múlt héten napvilágot látott júliusi statisztikák kapcsán. A második nyári hónapban ugyanis itthon egy százalékkal kevesebb árut adtak el a boltok, mint tavaly, így az áprilisi mélyponttal együtt az év első hét hónapjában az üzletek lemaradása már több mint kétszázalékosra tehető. Mivel az eladott árumennyiség már 2007-ben is csökkent, az idei visszaeséssel együtt júliusban pontosan annyi árut adtak el a kereskedők, mint 2005-ben.
Az élelmiszer-eladások értéke júliusban 292 milliárd forint volt, egy évvel ezelőtt pedig 268 milliárd. Az idei magasabb érték mégis százalékokkal gyengébb a tavalyinál, az áremelések miatt ugyanis menynyiségben jóval kevesebb árut vittek haza a családok a nyári bevásárlások során. Három év alatt csaknem 30 százalékkal drágultak az élelmiszerek, ezért idén többet fizettünk a kasszánál, de kevesebb ennivaló került a családok asztalára – összegezte az OKSZ, hozzátéve, az energiaárak emelkedése is jócskán megviseli a pénztárcákat.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban