Három tételből állnak az idén ősztől 2009. június végéig szóló megbízások. A Mediaedge: cia Hungary Média Ügynökség Kft. a kormányzati kommunikációs kampányokhoz kapcsolódó médiatervezési és -vásárlási feladatok elvégzésére 583,3 milliót használhat fel. A Grey Worldwide Hungary Kft.-nek reklámügynökségi szolgáltatásokra bruttó 300 millió forintnyi közpénz áll rendelkezésére. A Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó Kft. pedig a propagandakiadványok nyomdai előállítását és azoknak a magyar háztartásokhoz történő kiszállítását kell megoldania 333,3 millió állami forintból.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök október 28-án jelentette be egy ötpárti tanácskozáson a parlamentben, hogy a kormányzat leállítja azokat a kommunikációs kiadásokat, amelyek nem állnak kapcsolatban a válságkezelési döntésekkel, mint ahogy nem költenek új állami autókra, bútor- és telefonbeszerzésre. A kormányfő bejelentése után egy héttel jelent meg a Népszabadságban a Vedd észre a változást! címet viselő kormányzati PR-kampány fizetett hirdetése, amely arra biztatja az embereket, hogy küldjék be a reformok gyümölcseit és állami beruházásokat megörökítő fényképeiket.
Budai Bernadett kormányszóvivő az 1,2 milliárd forintot felemésztő kommunikációs szerződésekről lapunknak azt mondta: azok keretszerződések, nem konkrét feladatokra vonatkoznak – később töltik fel tartalommal –, s bizonyosan nem is használják fel a pénzeket teljes egészében, ahogy erre a miniszterelnök is ígéretet tett.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?