Hazug propaganda közpénzből

A válság és a tervezett megszorító intézkedések ellenére a kormány nem mond le a közpénzből finanszírozott önreklám- és propagandakiadásokról, a kancellária 300 millió forintos értékben kötött kommunikációs szerződést. Mindeközben – szintén közpénzből – egy nemzetközi lapban jelent meg olyan fizetett hirdetés, amely hamis módon virágzónak mutatja be Magyarországot.

2008. 11. 06. 9:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Keretszerződést kötött a Miniszterelnöki Hivatal 300 millió forint értékben egy nemzetközi reklámügynökséggel még szeptember végén. Az összegért cserébe a kancellária kommunikációs kampányainak előkészítését vállalta a Grey Worldwide Hungary Kft., a stratégia és kreatív tervek kidolgozásától a reklámfilmek és a rádióreklámok legyártásáig. Az értesülést közreadó Hír TV rámutatott: a nyertes céget tárgyalásos – tehát nem nyílt – közbeszerzési eljáráson választotta ki a Miniszterelnöki Hivatal.
A szerződés legkésőbb 2009. június 30-án jár le, így az európai uniós választások kampányidőszakát is magában foglalja. A bruttó 300 millió forintban a reklámanyagok sajtóbeli megjelenése, azaz a lapoknak fizetett hirdetési költség nincs benne. A Kiss Péter miniszter vezette kancellária tavasszal egy másik ügynökséggel is kötött nettó 250 millió forintos keretszerződést rendezvényszervezésre és PR-tevékenységre.
*
Eközben a Fidesz tegnap azt kifogásolta, hogy a kormány a pénzügyi válság idején egy külföldi lapban, az International Herald Tribune-ban fizetett hirdetést tett közzé Magyarországról, amelyben ráadásul valótlan állításokat fogalmazott meg. Nyitrai Zsolt, a legnagyobb ellenzéki párt operatív igazgatója közölte: nem helyes, hogy a mostani nehéz időkben egész oldalas, közpénzből fizetett hirdetésben folytat külföldi propagandát a kabinet. A hirdetés tartalma kapcsán Nyitrai úgy vélekedett: további hitelvesztést okoz külföldön, ha olyan információk jelennek meg Magyarországról, amelyek köszönő viszonyban sem állnak a valósággal. A kifogásolt hirdetésben ugyanis többek között az szerepel: Magyarország virágzik „a 2004-es uniós csatlakozás óta, gazdasága biztos talajon áll, jó úton járunk az euró bevezetéséhez, illetve hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be”. A fideszes képviselő szerint a magyar gazdaság helyzete nyitott könyv a külföld számára, s nem hiszi, hogy egy ilyen reklámmal bárkit is meg lehetne téveszteni.
Nyitrai utalt arra is, hogy az International Herald Tribune említett számában és a következő napokban is jelentek meg cikkek arról, miszerint a magyar gazdaság állapota nem túl fényes, ezért szerinte a fizetett hirdetéssel csak még rosszabb helyzetbe hozzuk magunkat. A Fidesz képviselői ma írásbeli kérdést tesznek fel Kiss Péter kancelláriaminiszternek, akitől arra várnak választ, hogy ki döntött a hirdetés megjelentetéséről, ki hagyta jóvá tartalmát, és mennyibe kerül ez a magyar adófizetőknek. Egyben felszólítják a kormányt, hogy állítsa le ezt a közpénzből finanszírozott hamis külföldi propagandát.
– Rossz helyre lő a Fidesz, hiszen nem a kormány, hanem a magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a „Budapest winter invitation” kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban – reagált a kormányszóvivő. Daróczi Dávid szerint a hirdetést is ezek a cégek finanszírozták a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Ismert, ez utóbbi társaság állami tulajdonú, tehát közpénzből gazdálkodik

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.