Keretszerződést kötött a Miniszterelnöki Hivatal 300 millió forint értékben egy nemzetközi reklámügynökséggel még szeptember végén. Az összegért cserébe a kancellária kommunikációs kampányainak előkészítését vállalta a Grey Worldwide Hungary Kft., a stratégia és kreatív tervek kidolgozásától a reklámfilmek és a rádióreklámok legyártásáig. Az értesülést közreadó Hír TV rámutatott: a nyertes céget tárgyalásos – tehát nem nyílt – közbeszerzési eljáráson választotta ki a Miniszterelnöki Hivatal.
A szerződés legkésőbb 2009. június 30-án jár le, így az európai uniós választások kampányidőszakát is magában foglalja. A bruttó 300 millió forintban a reklámanyagok sajtóbeli megjelenése, azaz a lapoknak fizetett hirdetési költség nincs benne. A Kiss Péter miniszter vezette kancellária tavasszal egy másik ügynökséggel is kötött nettó 250 millió forintos keretszerződést rendezvényszervezésre és PR-tevékenységre.
*
Eközben a Fidesz tegnap azt kifogásolta, hogy a kormány a pénzügyi válság idején egy külföldi lapban, az International Herald Tribune-ban fizetett hirdetést tett közzé Magyarországról, amelyben ráadásul valótlan állításokat fogalmazott meg. Nyitrai Zsolt, a legnagyobb ellenzéki párt operatív igazgatója közölte: nem helyes, hogy a mostani nehéz időkben egész oldalas, közpénzből fizetett hirdetésben folytat külföldi propagandát a kabinet. A hirdetés tartalma kapcsán Nyitrai úgy vélekedett: további hitelvesztést okoz külföldön, ha olyan információk jelennek meg Magyarországról, amelyek köszönő viszonyban sem állnak a valósággal. A kifogásolt hirdetésben ugyanis többek között az szerepel: Magyarország virágzik „a 2004-es uniós csatlakozás óta, gazdasága biztos talajon áll, jó úton járunk az euró bevezetéséhez, illetve hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be”. A fideszes képviselő szerint a magyar gazdaság helyzete nyitott könyv a külföld számára, s nem hiszi, hogy egy ilyen reklámmal bárkit is meg lehetne téveszteni.
Nyitrai utalt arra is, hogy az International Herald Tribune említett számában és a következő napokban is jelentek meg cikkek arról, miszerint a magyar gazdaság állapota nem túl fényes, ezért szerinte a fizetett hirdetéssel csak még rosszabb helyzetbe hozzuk magunkat. A Fidesz képviselői ma írásbeli kérdést tesznek fel Kiss Péter kancelláriaminiszternek, akitől arra várnak választ, hogy ki döntött a hirdetés megjelentetéséről, ki hagyta jóvá tartalmát, és mennyibe kerül ez a magyar adófizetőknek. Egyben felszólítják a kormányt, hogy állítsa le ezt a közpénzből finanszírozott hamis külföldi propagandát.
– Rossz helyre lő a Fidesz, hiszen nem a kormány, hanem a magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a „Budapest winter invitation” kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban – reagált a kormányszóvivő. Daróczi Dávid szerint a hirdetést is ezek a cégek finanszírozták a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Ismert, ez utóbbi társaság állami tulajdonú, tehát közpénzből gazdálkodik
Így alázza meg Magyar Péter rendszeresen a nőket - videó