Rezsin és ennivalón takarékoskodunk

2008. 11. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gáz- és áramfogyasztását próbálja csökkenteni a magyarok többsége a megélhetési költségek drasztikus emelkedése miatt, és egyelőre nem vesz cipőt, ruhát, műszaki cikket, mobiltelefont vagy szórakoztató eszközöket – derül ki a Nielsen piackutató vállalat őszi felméréséből, amely a fogyasztási szokások kényszerű változásairól ad friss képet. Ezzel együtt sokan fanyalodnak rá az olcsóbb élelmiszerekre, és általában is mindenből a kevesebbe kerülő terméket keresik a boltok polcain. A Nielsen megállapítja: szinte valamennyi honfitársunk, vagyis a reprezentatív megkérdezettek 98 százaléka kénytelen változtatni eddigi szokásain a termékek és szolgáltatások horribilis drágulása miatt.
A spórolás és a kiadások átcsoportosítása nem kímél egyetlen életterületet sem, nem nagyon futja ugyanis már szórakozásra és kultúrára sem, miközben a többségnek még az otthoni kikapcsolódást is szerényebb körülmények között kell megoldania. Minden harmadik állampolgár egy időre lemondott nyaralási terveiről, illetve olyan igényeiről, amelyek nem kapcsolódnak szorosan a létfenntartáshoz. Sokaknak nem jut pénze arra sem, hogy kicserélje elkopott hűtőjét vagy más háztartási eszközét, és már azt is kétszer meggondolja az autósok többsége, hogy mikor és milyen célra használja drága fenntartású gépjárművét.
Elgondolkodtató viszont a felmérés azon megállapítása, miszerint a magyarok csupán 17–20 százaléka mond le a szeszesitalokról és a dohányzásról, helyette inkább olcsóbb terméket választ. Ez a tendencia egyébként világszerte megfigyelhető, miközben az ötvenkét országban végzett felmérés megállapítja: a válság sújtotta államokban kivétel nélkül mindenki karcsúsít családja kiadásain.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.