Egyre többen fordulnak a békéltetőkhöz

2009. 01. 19. 19:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közel ezerötszáz fogyasztói panaszt vizsgált tavaly a Budapesti Békéltető Testület, ami ötven százalékkal több, mint 2007-ben – közölte tegnap a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). A panaszok háromnegyede a kereskedelmi szolgáltatások ellen irányult, a legjellemzőbb kifogások a cipők és a mobiltelefonok ellen érkeztek a civil fórumhoz. Ugyancsak szaporodtak az építőipari szolgáltatások elleni kifogások. Legtöbben az ablakcserét panaszolták, főként azért, mert mire a garanciát kellene érvényesíteni, eltűnnek a cégek a piacról. Egyre több probléma van a pénzügyi és biztosítási szolgáltatásokkal is. Miután mostanában járnak le a 10-15 éve kötött életbiztosítások, tipikus eset, hogy a magas költségek miatt sok biztosított még a befizetett öszszeget sem kapja vissza, nemhogy részesülne a hozamból – mondta Kispál Edit szóvivő. A FEOSZ tavaly több precedensértékű pert is indított. Két bank esetében a szerződések egyoldalú módosítása miatt fordultak bírósághoz, több nagy autóforgalmazót pedig azért pereltek be, mivel azok a garanciát csak akkor adják, ha a drága kötelező szervizt is maguk végezhetik el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.