Közel ezerötszáz fogyasztói panaszt vizsgált tavaly a Budapesti Békéltető Testület, ami ötven százalékkal több, mint 2007-ben – közölte tegnap a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). A panaszok háromnegyede a kereskedelmi szolgáltatások ellen irányult, a legjellemzőbb kifogások a cipők és a mobiltelefonok ellen érkeztek a civil fórumhoz. Ugyancsak szaporodtak az építőipari szolgáltatások elleni kifogások. Legtöbben az ablakcserét panaszolták, főként azért, mert mire a garanciát kellene érvényesíteni, eltűnnek a cégek a piacról. Egyre több probléma van a pénzügyi és biztosítási szolgáltatásokkal is. Miután mostanában járnak le a 10-15 éve kötött életbiztosítások, tipikus eset, hogy a magas költségek miatt sok biztosított még a befizetett öszszeget sem kapja vissza, nemhogy részesülne a hozamból – mondta Kispál Edit szóvivő. A FEOSZ tavaly több precedensértékű pert is indított. Két bank esetében a szerződések egyoldalú módosítása miatt fordultak bírósághoz, több nagy autóforgalmazót pedig azért pereltek be, mivel azok a garanciát csak akkor adják, ha a drága kötelező szervizt is maguk végezhetik el.
Újabb osztrák útzár lehetetleníti el a magyar ingázókat