Milliók Szigetváriéknak

Több mint kétmillió forintot kapott egy szakértői anyag elkészítéséért Szigetvári Viktor cége, amelyet az MSZP korábbi kampányigazgatója 2007-ben alapított a Szonda Ipsos két vezetőjével karöltve. A társaságban egyébként Szigetvári mellett két másik Gyurcsány közeli kommunikációs háttérfigura is ténykedik.

2009. 01. 12. 9:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jól fizető megbízást kapott Gyurcsány Ferenc miniszterelnök korábbi megbízható kampányemberének, Szigetvári Viktornak a cége a Miniszterelnöki Hivataltól (MeH). A Kormányszóvivői Iroda által lapunknak megküldött, ötmillió forint alatti (és így a kancellária honlapjára fel sem kerülő) szerződések listájának tanúsága szerint a Szigetvári és Társai Kommunikációs Kft. több mint kétmillió forintot kapott egy idén júliusban megrendelt szakértői anyagért. A megbízás szerint a legalább hatvan oldal terjedelmű elemzés témája a Dél-alföldi régió nagytelepülései 2000 és 2006 közötti szociográfiai, demográfiai és infrastrukturális helyzetének változása volt. Arról már korábban beszámoltunk, hogy az említett céget Szigetvári Viktor a Szonda Ipsos nevű közvélemény-kutató cég két vezetőjével, Levendel Ádám elnök-vezérigazgatóval és Sterk Péter vezérigazgatóval közösen alapította még 2007 elején.
A cég honlapja egyébként számos érdekességet tartogat a látogatóknak. Megismerhetjük például a Szigetvári Kft. mottóját, amely szerint: „A kommunikáció nem az ügyes és megtévesztő manipuláció ipara, hanem a dolgok néven nevezésének művészete.” Ez azért is különös, mivel éppen Szigetvári Viktor volt az MSZP kampányigazgatója a 2006-os országgyűlési választások idején, amely után maga Gyurcsány Ferenc ismerte el hírhedt balatonőszödi beszédében, hogy „hazudtunk reggel, éjjel meg este”.
A Szigetvári Kft. „elvei” között az olvasható: „Távol tartjuk magunkat Magyarország közéletének nyilvános értelmezésétől, nem követünk személyes kommunikációs napirendet. Hiszünk azonban abban, hogy progresszív elvekkel és gondolatokkal mindennapi munkánk által hozzájárulhatunk felelős közösségek és egy élhető ország kialakításához.”
A honlapon megtalálható a Budapesti Piarista Gimnáziumban érettségizett Szigetvári Viktor önéletrajza. Ebből kiderül: 2001-ben került az MSZP-hez, 2003-ban Gyurcsány Ferenc sportminiszter titkárságvezetője, 2004-től helyettes államtitkárként a kormányzati hirdetések kezelője, majd az MSZP kampányigazgatójaként a 2006-os választási felkészülés irányítója. Végül 2006 őszén távozott időlegesen Gyurcsány kampánycsapatából, miután vitába keveredett a miniszterelnöki kabinet szerkezetéről. Azonban a kormány közeli Népszabadság tudni véli, hogy Szigetvári részt vállalhat az MSZP uniós választási kampányában, tehát ebből is látszik, hogy nem távolodott el teljesen a „húsosfazéktól”. A Szigetvári Kft.-ben két másik kipróbált, Gyurcsány Ferenchez hű háttérember is felbukkan. A vezető elemző az a Báder József, aki előbb a sportminisztériumban ténykedett Gyurcsány mellett, majd politikai elemzőként, szövegíróként és kommunikációs tervezőként a kancellárián segítette a kormányfőt. Munkásságának egyik meghatározó momentuma volt – legalábbis a honlapon fellelhető önéletrajza szerint – a 2004-es népszavazási kampányban való részvétel, amelyben a határon túli nemzettársaink magyar állampolgárságának megadása ellen harcolt.
A Szigetvári Kft. stratégiai tanácsadóját Angster Lászlónak hívják. Ő 2000-ben még az SZDSZ-nek készített politikai reklámokat, de 2002-ben már az MSZP kampányaiban szorgoskodott. Szigetvárihoz és Báderhez hasonlóan ő is előbb a sportminisztériumban, majd a kancellárián kamatoztatta politikai kommunikációs tapasztalatait Gyurcsány Ferenc mellett mint kreatív tanácsadó.
Amint arról beszámoltunk, a Szilvásy György tárca nélküli miniszter által felügyelt polgári nemzetbiztonsági szolgálatok „társadalmi megbecsülésének erősítésére” cikksorozatot rendelt meg tavaly a kormányzat a Farkasházy Tivadar balliberális médiaszemélyiséghez köthető Hócipő szatirikus kiadványtól. A tízrészesre tervezett népszerűsítő kampányban többek között olyan témakörökben kellett megjelentetni írásokat, mint például: „A falnak is füle van”, „A tojástól a Molotov-koktélig” vagy „Legendás hírszerzők és elvetemült kémek”. A titkosszolgálatok népszerűsítését célzó irományokért a szerződés szerint összesen bruttó négymillió forintot kapott a Farkasházy Tivadar többségi tulajdonában lévő Hócipő Kft.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.