A Szilvásy György tárca nélküli miniszter által felügyelt polgári nemzetbiztonsági szolgálatok „társadalmi megbecsülésének erősítésére” exkluzív cikksorozatot rendelt meg a kormányzat a Farkasházy Tivadar balliberális médiaszemélyiséghez köthető Hócipő című szatirikus kiadványtól. Az eredetileg tízrészesre tervezett népszerűsítő kampányban többek között olyan témakörökben kellett megjelentetni írásokat, mint például: „A falnak is füle van”, „A tojástól a Molotov-koktélig”, „Információk és dezinformációk” vagy „Legendás hírszerzők és elvetemült kémek”. A Kormányszóvivői Iroda lapunkat arról tájékoztatta, hogy a cikkekért összesen bruttó négymillió forintot fizetett a megrendelő, vagyis a Miniszterelnöki Hivatal (MeH). A szerződésben fontos célkitűzésként szerepel, hogy az írások „könnyed, humoros eszközökkel” mutassák be a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok mindennapos tevékenységét. Egyébként a megállapodásban szereplő szöveg szerint ez a tevékenység „erős alkotmányos kontroll mellett folyik”.
Miközben a Hócipő című kéthetente megjelenő szatirikus folyóiratot kiadó cég (Hócipő Kft.) többségi tulajdonosa a mai napig Farkasházy Tivadar, addig a kiadvány főszerkesztői teendőit ma már felesége, Farkasházy Mimi látja el.
Miután a Hócipő nem auditáltatja magát a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetséggel (Matesz), így arra vonatkozóan nincs adat, hányan olvassák a folyóiratot. Az viszont tény, hogy a Heti hetes című műsorban is szereplő Farkasházy Tivadar érdekeltsége nem először jut jelentős állami pénzekhez a balliberális kormányzattól. Amint arról beszámoltunk, a lap megjelenését tavaly és tavalyelőtt is ötmillió forinttal támogatta az Oktatási és Kulturális Minisztérium a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) miniszteri keretéből. 2004-ben ugyanebből a forrásból hétmillió forinthoz jutottak. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium szintén kötött egyszeri, reklámcélú megbízási szerződéseket a Hócipő Kft.-vel: 2003 és 2006 között nem kevesebb mint tízszer, összesen 12,3 millió forint értékben. A Kormányszóvivői Iroda korábbi magyarázata szerint „a reklámok célja a köztisztviselők napja, az önkormányzatok napja és az önkormányzati törvénycsomag bemutatása volt”.
A MeH is Farkasházyék hóna alá nyúlt, amikor 2003-ban Magyarország európai uniós csatlakozásának feldolgozása a nyomtatott sajtóban és az interneten című pályázaton két támogatási szerződés alapján összesen 3,5 millió forintot ítélt oda a Hócipő Kft.-nek, amit egy évvel később fizettek ki. Farkasházyék az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Információs társadalom – informált polgár címet viselő pályázatán is sikeresen szerepeltek 2003-ban. Így a Hócipő Kft. a Neccketrec internetes melléklet kiadásával nyolcmillió forintos támogatást kaphatott az SZDSZ-es vezetésű, azóta megszüntetett tárcától.
Farkasházyt 2002. augusztus 20-án Medgyessy Péter akkori miniszterelnök javaslatára a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki. A humorista 1993 és 2003 között balatonszárszói telkén szervezett találkozókat baloldali értelmiségieknek és az MSZP, illetve az SZDSZ prominenseinek.
A német média beszivárgott a magyar balos médiába