Titkosszolgálati vicclapkampány

A kormányzat szerint népszerűsítésre szorulnak a Szilvásy György által felügyelt polgári nemzetbiztonsági szolgálatok, ezért bruttó négymillió forintnyi közpénzt költöttek arra, hogy a balliberális Hócipő című lapba írt cikksorozattal a titkosszolgálatot megkedveltessék a lakossággal.

2009. 01. 09. 20:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szilvásy György tárca nélküli miniszter által felügyelt polgári nemzetbiztonsági szolgálatok „társadalmi megbecsülésének erősítésére” exkluzív cikksorozatot rendelt meg a kormányzat a Farkasházy Tivadar balliberális médiaszemélyiséghez köthető Hócipő című szatirikus kiadványtól. Az eredetileg tízrészesre tervezett népszerűsítő kampányban többek között olyan témakörökben kellett megjelentetni írásokat, mint például: „A falnak is füle van”, „A tojástól a Molotov-koktélig”, „Információk és dezinformációk” vagy „Legendás hírszerzők és elvetemült kémek”. A Kormányszóvivői Iroda lapunkat arról tájékoztatta, hogy a cikkekért összesen bruttó négymillió forintot fizetett a megrendelő, vagyis a Miniszterelnöki Hivatal (MeH). A szerződésben fontos célkitűzésként szerepel, hogy az írások „könnyed, humoros eszközökkel” mutassák be a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok mindennapos tevékenységét. Egyébként a megállapodásban szereplő szöveg szerint ez a tevékenység „erős alkotmányos kontroll mellett folyik”.
Miközben a Hócipő című kéthetente megjelenő szatirikus folyóiratot kiadó cég (Hócipő Kft.) többségi tulajdonosa a mai napig Farkasházy Tivadar, addig a kiadvány főszerkesztői teendőit ma már felesége, Farkasházy Mimi látja el.
Miután a Hócipő nem auditáltatja magát a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetséggel (Matesz), így arra vonatkozóan nincs adat, hányan olvassák a folyóiratot. Az viszont tény, hogy a Heti hetes című műsorban is szereplő Farkasházy Tivadar érdekeltsége nem először jut jelentős állami pénzekhez a balliberális kormányzattól. Amint arról beszámoltunk, a lap megjelenését tavaly és tavalyelőtt is ötmillió forinttal támogatta az Oktatási és Kulturális Minisztérium a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) miniszteri keretéből. 2004-ben ugyanebből a forrásból hétmillió forinthoz jutottak. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium szintén kötött egyszeri, reklámcélú megbízási szerződéseket a Hócipő Kft.-vel: 2003 és 2006 között nem kevesebb mint tízszer, összesen 12,3 millió forint értékben. A Kormányszóvivői Iroda korábbi magyarázata szerint „a reklámok célja a köztisztviselők napja, az önkormányzatok napja és az önkormányzati törvénycsomag bemutatása volt”.
A MeH is Farkasházyék hóna alá nyúlt, amikor 2003-ban Magyarország európai uniós csatlakozásának feldolgozása a nyomtatott sajtóban és az interneten című pályázaton két támogatási szerződés alapján összesen 3,5 millió forintot ítélt oda a Hócipő Kft.-nek, amit egy évvel később fizettek ki. Farkasházyék az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Információs társadalom – informált polgár címet viselő pályázatán is sikeresen szerepeltek 2003-ban. Így a Hócipő Kft. a Neccketrec internetes melléklet kiadásával nyolcmillió forintos támogatást kaphatott az SZDSZ-es vezetésű, azóta megszüntetett tárcától.
Farkasházyt 2002. augusztus 20-án Medgyessy Péter akkori miniszterelnök javaslatára a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki. A humorista 1993 és 2003 között balatonszárszói telkén szervezett találkozókat baloldali értelmiségieknek és az MSZP, illetve az SZDSZ prominenseinek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.