Hárommilliós nőnapi gázsi

Állami infúzióval óvják a pénzhiánytól Farkasházy Tivadar balliberális vicclapját: a Hócipő hárommillió forintot kapott a munkaügyi minisztériumtól egy nőnapról megemlékező cikk közléséért. Farkasházy kiadványa – mint azt már megírtuk – egy titkosszolgálatokat népszerűsítő cikksorozatért négymillió adóforintot tehetett zsebre.

2009. 02. 13. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Farkasházy Tivadarhoz köthető, Hócipő című geglap újabb botrányos állami megbízása lepleződött le a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által lapunknak átadott ötmillió forint alatti szerződések listájából. A kérésünkre megküldött dokumentumból ugyanis kiderült: a Hócipő Kiadványszervező és Lapkiadó Kft. nem kevesebb, mint hárommillió forintot kapott tavaly márciusban azért, hogy „a 100. nőnap alkalmából emlékező cikket jelentessen meg”. A lapunknak megküldött tájékoztató nem cikksorozatot, hanem egyetlen cikket említ, amiért a hárommilliós ellentételezés meglehetősen eltúlzottnak tűnik. Ennek tisztázására kérdéseket juttattunk el a tárca sajtóosztályára. Arra voltunk kíváncsiak, mi indokolta, hogy ebben a témában cikket rendeljen meg a tárca ilyen horribilis összegért, ráadásul miért éppen egy olyan lapot jelöltek ki, amelynek eladási mutatóiról nincsenek hivatalos adatok, hiszen nem auditáltatja magát a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetséggel (Matesz). Megkérdeztük azt is: nem gondolják-e, hogy az ilyen vitatható pénzszórások után jogosan vádolják majd a tárcát klientúraépítéssel, tekintve, hogy a Hócipő többségi tulajdonosa, Farkasházy Tivadar a Gyurcsány-kormánnyal kevéssé kritikus Heti Hetes egyik állandó tagja. Kérdéseinkre lapzártáig nem kaptunk választ.
Farkasházy jó évet tudhat maga mögött a kormányzati megrendelések szempontjából, hiszen a többségi tulajdonában lévő, de felesége által főszerkesztett vicclap tavaly bruttó négymilliót kapott egy titkosszolgálatokat népszerűsítő cikksorozatért. A tízrészesre tervezett népszerűsítő kampányban például olyan témakörökben kellett megjelentetni írásokat, mint „A falnak is füle van” vagy „A tojástól a Molotov-koktélig”. A szerződésben fontos célkitűzésként szerepelt, hogy az írások „könnyed, humoros eszközökkel” mutassák be a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok mindennapos tevékenységét.
A Hócipő megjelenését 2007-ben és 2006-ban is öt-ötmillió forinttal támogatta az oktatási tárca a Nemzeti Kulturális Alap miniszteri keretéből. 2004-ben ugyanebből a forrásból hétmillióhoz jutottak. Az önkormányzati tárca szintén kötött egyszeri, reklámcélú megbízási szerződéseket a Hócipő Kft.-vel: 2003 és 2006 között nem kevesebb mint tízszer, összesen 12,3 millió forint értékben. A kancellária két támogatási szerződés alapján összesen 3,5 millió forintot ítélt oda a cégnek 2003-ban, az informatikai minisztérium pedig ugyanabban az évben nyolcmilliós támogatást osztott ki Farkasházyéknak.
Farkasházy Tivadart 2002. augusztus 20-án Medgyessy Péter akkori miniszterelnök javaslatára a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.