Budapest, Metropolis: 45 világváros, egy szerethető metró – ezekkel a feliratokkal köszöntötték tegnap a BKV Zrt. egyik legnagyobb járműtelepén a kettes metró leendő új szerelvényének, a francia Alstom által gyártott jármű prototípusának bemutatójára érkezőket. A legalább fél éves késéssel szállított, a jelenlegi árfolyamon számolt 65 milliárd forintos beszerzést Demszky Gábor főpolgármester ismertetve leszögezte: „Régóta vártunk erre a pillanatra, Budapest tömegközlekedése a XXI. századba lépett. A kettes metrón már akár az idén nyáron is utazhatunk a francia dizájnnal, Lengyelországban gyártott 100 méteres, egyszerre ezer utas szállítására képes, egyterű és a jelenlegihez képest háromszoros, óránként 60 kilométeres sebességgel közlekedő, légkondicionált metrókocsikon.” – Év végére megérkezhet a 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvény, amelyeket a négyes metró vonalára szánt, 15 hasonló típusú, de részben eltérő műszaki adatokkal rendelkező és automata szerelvény követ. Két év alatt 170 metrókocsit kapunk, amelyek élettartama 30 év, de nálunk valószínűleg még tovább futnak majd – mondta a főpolgármester. Hangsúlyozta: a korszakváltó metrókocsik biztonságosak, kényelmesek, és minden más közlekedési eszköznél gyorsabban eljuthatunk velük úti céljainkhoz.
Utóbbi állításokban azonban vélhetően nem bízik eléggé Kocsis István, a BKV Zrt. vezérigazgatója, aki korábbi gépkocsibotránya után az általa vezetett – több mint nyolcvanmilliárd forintos adósságállománnyal és több mint húszmilliárdos éves veszteséggel küszködő – cég telephelyére már egy vadonatúj Audi Q7-es luxusterepjáróval utazott, majd az ünnepség után sietősen távozott. A közlekedési társaság szóvivője elmondta: a vezérigazgató arról tájékoztatta őt, hogy az autót saját pénzén hozatta, egyenesen Németországból.
A totalcar.hu internetes szaklap adatai szerint az autó alapáron 22,1 millió forint.
Ismeretes, a fővárosban hatalmas botrányt okozott a múlt év végén, hogy a súlyos gazdasági válság idején a BKV vadonatúj, felső kategóriás Audi A6-os luxusautót bérelt vezetőjének. A felháborodás miatt Kocsis kijelentette: mindaddig saját kocsiját használja, amíg a cég nyereséges nem lesz. A BKV-nál ettől ma még nem tartanak, azonban tegnap még a városvezetésben is hatalmas vitát gerjesztett a vezérigazgató javaslata, hogy 60-80 milliárd forintért lízingeljenek ezer buszt. Kocsis szerint viszont az elképzelésen – akárcsak a szintén nagy vihart kavaró HÉV-kiszervezésen – még dolgoznak, kár vitatkozni róla.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője mindezzel egyetért: jelenleg se pénz, se busz. – A főváros és a BKV is a csőd szélén táncol, miközben a főpolgármester azt akarja bemagyarázni a budapestieknek, miért jó, ha teljesen eladósítják, minden vagyonából kiforgatják Budapestet – fűzte hozzá.
Karácsonyék követik Brüsszelt: nekik az is jó, ha migránsok költöznek a bérlakásokba