Legalább 800-1200 kerékpárral, átlagosan 300-600 méterenként elhelyezett, úgynevezett dokkoló állomásokkal indulhatna 2011-től az a budapesti kerékpárkölcsönző szolgáltatás, amelyet bécsi és párizsi mintára tervez bevezetni a fővárosi önkormányzat.
Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes előterjesztése alapján készülhet el az az EU-pályázat, amely szerint az 1,2 milliárd forintos beruházás önrészét – a számítások szerint 200 millió forintot – a jelenleg költségvetés nélkül, átmeneti gazdálkodással működő önkormányzat állná.
Az elképzelések szerint a kerékpárdíjrendszer két részből állna: egy alacsony, éves előfizetési díjból és egy használat alapú útdíjból. Eleinte a főváros belső részeit vonnák be a kölcsönzési területbe, majd a rendszert közszolgáltatássá nyilvánítanák. Az uniós pályázat beadásáról májusban döntene a közgyűlés, az elképzelésről azonban a fővárosi képviselők csupán a híradásokból értesültek, arról még az illetékes bizottságok sem tárgyaltak.
Rétvári Bence (KDNP) szerint csak a szokásos ötletelés zajlik. A jelek szerint a főpolgármesternek és csapatának esze ágában sincs egyezséget kötni az ellenzékkel a 2009-es költségvetésről, így legyen akármilyen jó cél, nem valószínű, hogy 200 milliós önrészt valaki csak úgy előhúzhat a kalapból – közölte a képviselő.
Valójában a Magyar Kerékpáros Klub kezdeményezését karolták fel a fővárosi vezetők – hangsúlyozta lapunknak László János. A szervezet vezetője szerint ugyanakkor, ha az önkormányzat előkészítetlenül vezetné be a rendszert, könnyen Bécs sorsára juthatnak, ahol a nyolcvanas években az vitte csődbe a szolgáltatást, hogy a bérbiciklik zömét ellopták.
Nem sokáig tart már a jó idő, hirtelen érkezik a nagy lehűlés