Magyar Péter
Menczer Tamás: Magyar Péter megint bebizonyította, hogy egy forrófejű pojáca

Zuglóban is repkednek a milliók. Csaknem 150 millió forintot költött tavaly tanácsadókra, szakértőkre a zuglói önkormányzat – írta az Index Rátonyi Gábor volt fideszes polgármester összesítése alapján. A szerződések szerint csak tavaly 16 jogászt bízott meg a kerület, pedig a hivatalban számos szakjogász dolgozik. – Weinek Leonárd (SZDSZ) polgármester VW Passat kombi autóját havi 336 ezer forintért bérli az önkormányzat, ennek ellenére a politikus egy év alatt több mint 400 taxicsekket is felhasznált.
Nem nyilvános – olvasható a konzultációs munkaanyagnak nevezett tanulmány BKV-s válságkezelési javaslatában. Címe: A fővárosi közösségi közlekedés mérete és finanszírozása – a működés stabilitásának megteremtése. A járatritkítást főként a külső kerületekben, éjszakánkét és hétvégén képzelik el. Az agglomerációban szerintük nem versenyképes a tömegközlekedés, itt visszafejlesztenének. A cég megrendelői tevékenységét külön szervezetbe vinnék ki, s az új finanszírozás érdekében az önkormányzatnak le kellene mondania döntési jogköréről a díjakkal és a menetrenddel kapcsolatban.
A BKV privatizációjához vezető legsúlyosabb javaslatok szerint előbb csak a buszszolgáltatást, majd a kötött pályás közlekedést is versenyezetnék a dolgozók egy részének elbocsátásával. A magántőke bevonását már a BKV vezérigazgatója, Kocsis István is felvetette, holdingosítási, HÉV-kiszervezési tervét azonban a városvezetők elvetették. A tanulmány szerint 2018-ig négy lehetőség van: teljes magánosítás, a többségi részesedés eladása, amely szintén az előbbihez vezet, a kisebbségi részesedés eladása, vagy az úgynevezett PPP-konstrukció.
A dokumentum megerősíti, hogy a csaknem nyolcvanmilliárd forintos adósságállománnyal, több mint húszmilliárdos veszteséggel küszködő BKV Zrt. már az idén csődbe juthat annak ellenére, hogy a Gyurcsány-kormány a múlt év végén egyszeri tízmilliárd forinttal kisegítette.
Mint arról a beszámoltunk, Budapest MSZP–SZDSZ-es vezetői hétfőn tárgyaltak a Boston Consulting Group csaknem 300 millió forintért rendelt tanulmányáról, amelyet addig a BKV vezetői sem ismertek, mondván, ez az anyag valójában a főváros fő hitelezője,
az Európai Fejlesztési Bank kérésére készült. Bár az illetékesek eddig cáfolták, belső forrásból megtudtuk, a BKV Zrt. igazgatósága a napokban döntött: július elsejétől 4,5, illetve 7 százalékos mértékű tarifaemelést javasolnak a döntéshozóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.