origo.hu
Nem sokáig tart már a jó idő, hirtelen érkezik a nagy lehűlés
Rogán menesztette a ferraris parkolócéget. Felbontjuk a szerződést az V. kerületi parkolókat üzemeltető céggel, a feladatot ez év novemberétől az önkormányzat látja el – jelentette be tegnap Rogán Antal. Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere ismertette, hogy egy 12 éve kötött szerződés belső ellenőrzésekor kiderült: a közpénzeket beszedő társaság két éve egy Ferrari autót lízingel a bevételből, 60 millió forintért.
BKV-s járatritkítás, drasztikus jegyáremelés, létszámleépítés és kiszervezés: ezek a leglényegesebb és elfogadhatatlan elemei annak a külföldi tanulmánynak, amelyet több száz millió forintért rendelt meg a főváros – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte Budapest MSZP–SZDSZ-es vezetői a tavalyi paraméterkönyv-botrány után ismét a tömegközlekedés visszafejlesztését tervezik, miután világossá vált: a 80 milliárd forintos adósságállománnyal, 20 milliárdos veszteséggel küszködő közlekedési cégnek az állam nem ad további tízmilliárdokat.
A város vezetői a napokban az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés alapján készült, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia tervéről tárgyaltak. A Boston Consulting Group eredetileg 250 millió forintért tavaly megrendelt, de információnk szerint végül több mint 300 milliós tanulmányát egyelőre csak egy szűk kör ismerhette meg, Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója csodálkozott rajta, hogy az anyag kiszivárgott, mert a tanácsokról a cég vezetőit is csak ma tájékoztatják. A távirati iroda értesülése szerint az elemzés egy közös állami és fővárosi cég úgynevezett megrendelői szervezet létrehozását javasolja, a hatékonyságjavítás a buszközlekedés versenyeztetésével, a sofőrök 16 százalékos elbocsátásával kezdődne. Tanácsolják még többek között a viteldíjak folyamatos, infláció fölötti emelését, a döntési jogkörök kiszervezését.
György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese szerint ismét Demszkyék PR-akciójáról lehet szó. – A BKV valóban nem lehet egyszerre megrendelő és a szolgáltató, de az átalakítás nem jelentheti az elmúlt 20 évben a csőd szélére juttatott BKV szétszedését – fűzte hozzá.
Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke leszögezte: nem a BKV átalakítása, hanem a cég, illetve a MÁV és a Volán járatainak összehangolása, a közlekedés finanszírozásának megoldása a fő cél.
Nem sokáig tart már a jó idő, hirtelen érkezik a nagy lehűlés
Meghalt Hadas Kriszta televíziós újságíró
"Felfoghatatlan! Döbbenet!" - Csonka András részleteket árult el Hadas Kriszta utolsó napjáról
Tömegesen toloncolja ki Németország a migránsokat – eddig tartott a „willkommenskultur”
Most kaptuk: áll a forgalom a főúton, brutális tömegbaleset történt, még mentenek
Zelenszkij üzent Kárpátaljának: elmondta, mi vár a magyarok lakta régióra
Világraszóló harcsát fogott egy magyar horgász
Óriási megtiszteltetés vár Lewis Hamiltonra Brazíliában
Ezzel töltötte az utolsó estéjét Hadas Kriszta
Vádaskodással mosakszik az Európai Néppárt az újabb korrupciós vádak után
Dárdai Márton miatt akadt ki az edző a Hertha 95. perces drámájában
Nem ez az utolsó hosszú hétvége idén, a java még csak ezután jön
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.