Megkezdődött a BKV szétszedése?

Egy tanácsadó cég ismét a BKV tarifáinak drasztikus emelését, a járatok csökkentését és a döntési jogkörök kiszervezését javasolta a fővárosnak, több száz millió forintért. A városházáról kiszivárgott tanulmányt Budapest eladósításának egyik feltételeként rendelte meg a balliberális városvezetés.

2009. 05. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rogán menesztette a ferraris parkolócéget. Felbontjuk a szerződést az V. kerületi parkolókat üzemeltető céggel, a feladatot ez év novemberétől az önkormányzat látja el – jelentette be tegnap Rogán Antal. Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere ismertette, hogy egy 12 éve kötött szerződés belső ellenőrzésekor kiderült: a közpénzeket beszedő társaság két éve egy Ferrari autót lízingel a bevételből, 60 millió forintért.


BKV-s járatritkítás, drasztikus jegyáremelés, létszámleépítés és kiszervezés: ezek a leglényegesebb és elfogadhatatlan elemei annak a külföldi tanulmánynak, amelyet több száz millió forintért rendelt meg a főváros – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte Budapest MSZP–SZDSZ-es vezetői a tavalyi paraméterkönyv-botrány után ismét a tömegközlekedés visszafejlesztését tervezik, miután világossá vált: a 80 milliárd forintos adósságállománnyal, 20 milliárdos veszteséggel küszködő közlekedési cégnek az állam nem ad további tízmilliárdokat.
A város vezetői a napokban az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés alapján készült, hosszú távú közlekedési, működési és finanszírozási stratégia tervéről tárgyaltak. A Boston Consulting Group eredetileg 250 millió forintért tavaly megrendelt, de információnk szerint végül több mint 300 milliós tanulmányát egyelőre csak egy szűk kör ismerhette meg, Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója csodálkozott rajta, hogy az anyag kiszivárgott, mert a tanácsokról a cég vezetőit is csak ma tájékoztatják. A távirati iroda értesülése szerint az elemzés egy közös állami és fővárosi cég úgynevezett megrendelői szervezet létrehozását javasolja, a hatékonyságjavítás a buszközlekedés versenyeztetésével, a sofőrök 16 százalékos elbocsátásával kezdődne. Tanácsolják még többek között a viteldíjak folyamatos, infláció fölötti emelését, a döntési jogkörök kiszervezését.
György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese szerint ismét Demszkyék PR-akciójáról lehet szó. – A BKV valóban nem lehet egyszerre megrendelő és a szolgáltató, de az átalakítás nem jelentheti az elmúlt 20 évben a csőd szélére juttatott BKV szétszedését – fűzte hozzá.
Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke leszögezte: nem a BKV átalakítása, hanem a cég, illetve a MÁV és a Volán járatainak összehangolása, a közlekedés finanszírozásának megoldása a fő cél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.