Éppen egy évvel kinevezése után, június 30-i hatállyal közös megegyezéssel távozik posztjáról László Sándor, a Magyar Közút (MK) Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A vezérigazgatói poszt betöltésére a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium pályázatot írt ki. A vezetőt Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 2008. július 2-i hatállyal nevezte ki a szervezet vezérigazgatójának, méghozzá határozatlan időre. Kinevezése akkor azért hatott meglepetésként, mert korábban is ő töltötte be az MK vezetői posztját, ám tavaly június elején pályázatot írtak ki a posztjára. Ezt sokan úgy értékelték, hogy a minisztérum elégedetlen a munkájával, ám az utolsó pillanatban mégis László Sándor futott be.
László tevékenységét számos kritika érte szakmai körökben. Nevéhez fűződik az az intézkedés, amelynek értelmében valamennyi megyei központot értékesíteni kívánták. A 19 székház, s üzemmérnökség telephelyének könyv szerinti értéke több száz milliós nagyságrendű. Ráadásul, miközben a költségcsökkentés jegyében teljesen átszervezték a szervezetet, s a végrehajtói szinten számos embertől megváltak, a gépjárműbeszerzés területén nagyvonalúan intézkedtek: öt év alatt egy alsó középkategóriás gépkocsiért, például egy Opel Astráért az államnak 8,8 millió forintot kell kifizetnie. Emellett – s ezt az Állami Számvevőszék is szóvá tette – jelentősen növelték a központi hivatal igazgatóinak számát.
Az is megütközést keltett, amikor tavaly júliusban a szocialisták parlamenti frakciójának szakértője tartott eligazítást a László Sándor kinevezése utáni első igazgatósági ülésén. A lapunkat tájékoztató szakembereket azért érte váratlanul a szocialista szakértő felbukkanása, mert a rendszerváltás óta nem találkoztak olyan esettel, amikor közpénzből fenntartott intézménynél közvetlen pártbefolyás érvényesült.
Orbán Viktor bejelentést tett a kereskedelmi kamarával való együttműködésről