Állami tízmilliók a vágtára

Az idén is több tíz millió forintnyi közpénzt költenek a ma kezdődő Nemzeti vágtára, amelynek kreatív igazgatója az SZDSZ korábbi arculattervezője, Geszti Péter. A rendezvény szavakban a nemzeti érzésről, az összetartozásról szól, azonban emlékezetes, Geszti volt az egyik kiagyalója a kettős állampolgárságot elutasító nem kampánynak 2004-ben.

Munkatársunktól
2009. 06. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemzeti vágta elnevezéssel ma kezdődik a háromnapos rendezvény a Hősök terén, amelyre kilencven település nevezett. A szervezők szerint a kulturális fesztivál célja, hogy felelevenítse a nemzeti lovas hagyományt, és egyben reklámot csináljon a versenyen induló településeknek, fellendítse a turizmust.
A rendezvény közvetlen és közvetett támogatói között számos állami cég szerepel. A legtöbb pénzt a Szerencsejáték Zrt. adja. Somorai László, az állami tulajdonú cég kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta: bruttó 72 millió forinttal támogatják a rendezvényt, aminek nagyobb része a verseny díjazását fedezi, kisebbik része pedig reklámköltség.
Az idén is a vágta támogatói között van az önkormányzati tárcához tartozó Magyar Turizmus Zrt., amely a tavalyi 45 millió forinthoz képest az idén „csupán” 18 millióval segíti a rendezvényt. A minisztérium közvetlenül nem ad pénzt a Nemzeti vágtára, pedig tavaly húszmillióval járultak hozzá Geszti Péterék rendezvényének sikeréhez. Az önkormányzati tárca sajtóosztályán azt közölték: a nemzetközi vonzerővel bíró rendezvényeket kiemelten kezelik, mivel ezek hozzájárulnak a turizmusból származó bevételek emelkedéséhez.
Az ugyancsak állami tulajdonú Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt. nem közvetlenül, hanem közvetve ad pénzt a vágtára: összesen három települést nevezett be a derbire összesen hatmillió forintért. A támogatók között van két MVM-tulajdonú cég: az MVM Trade Zrt. és az MVM Gter. Zrt. is, továbbá a Magyar Vöröskereszt, amelynek elnöke az MDF európai parlamenti képviselőjelöltjeként induló Habsburg György.
A fővárosi önkormányzat nem pénzt, hanem területet ad a versenyhez, méghozzá ingyen és bérmentve. Ugyanakkor a vendéglátó-ipari egységek után közterület-használati díjat kap a főváros. Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester igyekezett reklámozni a vágtát, amikor azt nyilatkozta: Budapest egyik legizgalmasabb új rendezvényéről van szó. A dicséret nem függetleníthető attól a körülménytől, hogy a Nemzeti vágta kreatív igazgatója ugyanaz a Geszti Péter, aki korábban az SZDSZ reklámkampányait tervezte, s mint ilyen, jó viszonyban van Demszkyvel.
Bár a szervezők büszkék arra, hogy a tavalyi hat után az idén már kilenc határon túli település indul a versenyen, és fontos célnak tartják a nemzeti összetartozás érzésének erősítését, azonban nem árt emlékezni, hogy éppen Geszti volt az egyik szellemi atyja 2004-ben a kettős állampolgárság megtagadására buzdító nem kampánynak.
Aki szeretné lelátóról nézni a versenyt, az jó, ha vastag pénztárcával indul útnak, ugyanis egy ülőjegy ma ötezer, holnap tízezer, hétfőn pedig 15 ezer forintba kerül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.