Egyelőre csak tízmillió eurós tőkeemelést hajtanak végre május végéig a Malév Zrt.-ben, június végéig pedig elfogadják a három- éves üzleti tervet, amely szerint a légitársaság az időszak végére nyereségessé válik – jelentette ki újságírók előtt Anatolij Ballo, a Vnyesekonombank alelnöke, a Malév igazgatóságának elnöke. A tőkeemelést a Malév közel 100 százalékos tulajdonosa, az AirBridge Zrt. hajtja végre. A húszmillió forint jegyzett tőkéjű AirBridge-ben Költő Magdolna magyar magánszemély 51 százalékot birtokol, az orosz állami befektetési bank, a Vnyesekonombank részesedése pedig 49 százalék.
Anatolij Ballo azt mondta, hogy „bizonyos határidőn belül” átutalják azt a 32 millió eurót, amelyet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. hívott le garanciaként, mert az AirBridge nem teljesítette teljes egészében a privatizációs vállalásokat. A bankgaranciáját az MNV Zrt. két részletben, februárban és áprilisban hívta le, a pénz azonban a mai napig nem érkezett meg. Anatolij Ballo hangsúlyozta: jó kapcsolatokat ápolnak, tárgyalnak a magyar kabinettel, és megértést tapasztalnak magyar részről. Reményei szerint egy hónapon belül rendeződik a helyzet – fűzte hozzá az elnök. A késedelmet Ballo azzal magyarázta, hogy a pénz befogadását a Malév európai uniós státusa nehezíti. Míg Oroszországban a kormány minden további nélkül támogathatja saját cégeit, az EU ezt megtiltja a magyar kormánynak. Emiatt a Malév kiszolgáltatott helyzetben van, versenyeznie kell a British Airwaystől a Lufthansáig a legerősebb társaságokkal. Anatolij Ballo szerint a Malév tulajdonosi szerkezetét tovább kell alakítani azért, hogy problémamentesen és szabályosan fogadhassa be kisebbségi tulajdonosától, a Vnyesekonombanktól érkező pénzügyi injekciókat. A tulajdonosok arra kérték fel a menedzsmentet, hogy három év alatt tegyék nyereségessé a céget. A hároméves terv részleteiről majd annak elfogadása után tájékoztatják a közvéleményt. Annyi bizonyos, fűzte hozzá Anatolij Ballo, hogy drasztikus leépítés nem lesz.
Csodálkozását fejezte ki Száraz Gábor, az MNV Zrt. szóvivője, amikor értesült a sajtótájékoztatón elhangzottakról. A szóvivő szerint nincsen semmilyen jogi akadálya a 32 millió eurós garancia átutalásának, és az AirBridge Zrt. tulajdonosi szerkezetét sem szükséges átalakítani. Az MNV Zrt. diplomáciai és jogi lépéseket is kilátásba helyezett a Vnyesekonombankkal szemben, ha nem teljesíti a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségét.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál