Keresik az Airbust

A korábbi hírekkel ellentétben még egyetlen darabját sem találták meg az Air France repülőgépének, amely fedélzetén 228 emberrel – köztük öt magyarral – hétfőn az Atlanti-óceánba zuhant. A meglelt tárgyak egy hajóról származhatnak.

Hírösszefoglaló
2009. 06. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valószínűleg csak tengeri szemét, amit az Atlanti-óceán fölött cirkáló felderítő repülők a francia Air France légitársaság hétfőn eltűnt utasszállító gépe roncsainak néztek – jelentette be csütörtökön este Ramon Cardoso, a brazil légierő dandártábornoka. „A keresett repülőnek eddig egyetlen darabját sem találtuk meg”, mondta.
A szerencsétlenség feltételezett helyszínére érkező kutatóhajók legénységének eddig csak egy fából készült raklapot sikerült kihalászniuk, ami egyes repülőgéptípusoknak ugyan lehet a tartozéka, de biztosan nem volt a lezuhant Airbus része. Miután közelről szemügyre vehették a víz felszínén úszó olajat is, úgy találták, hogy az inkább egy vízi járműből származhat – írta a BBC.
A hatalmas területen úszó törmelékhalomban ráakadtak két bójára is, és a legfrissebb beszámolók szerint nem a repülőkön használatos mentőmellény, hanem mentőöv volt az a narancssárga alakzat, amit korábban a kutatógépek a magasból felfedeztek. Nincs tehát kizárva, hogy az eltűnt repülőn kívül egy hajót is keresni kellene. Ramon Cardoso szerint mindazonáltal a térségben találtak olyan foltokat is, amelyek kerozinnak látszanak, s tovább folyik a kutatás több terjedelmes fémdarab és egy repülőülés után, amelyet a hét elején a felderítő repülők látni véltek a vízben.
Christophe Prazuck, a francia katonai szóvivő szerint fel kell gyorsítani a roncsok utáni kutatást, mielőtt örökre elnyeli azokat a tenger.
Az egyre rejtélyesebb baleset lehetséges okáról egyelőre csak különféle teóriák láttak napvilágot. A többnyire név nélkül nyilatkozó szakértők a legvalószínűbbnek több szerencsétlen körülmény együttes hatásának tulajdonítják az Airbus katasztrófáját, amelyben szerepet játszhatott a vihar, a légörvények és a pilóta tévedése is. A legújabb feltevés szerint a pilóta túl gyorsan vagy túl lassan repült a viharfelhőkbe. Az Air France a baleset után három nappal továbbította pilótáinak a gépet gyártó cég figyelmeztetését, hogy turbulencia esetén ne csökkentsék le túlságosan a gép sebességét, ebből a hozzáértők egy része arra a következtetésre jutott: igenis tudják, mi okozta az Airbus vesztét. Az Air France egy tisztségviselője azonban az AFP hírügynökségnek azt mondta: légi szerencsétlenség után normális eljárás, hogy óvatosságra intik a pilótákat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.