A brazil partoktól északkeleti irányban 1200 kilométerre ráakadtak az Air France egy hete lezuhant utasszállítója hat utasának holttestére az Atlanti-óceánban. Két férfiéra szombaton bukkantak rá, további négy áldozatra pedig tegnap, utóbbiakról többet még nem közöltek. A brazil kutatóhajók személyzete több tetemet is látott, lapzártáig azonban nem derült ki, sikerült-e azokat a fedélzetükre emelni. A megtaláltakat Fernando de Noronha szigetére szállítják, de egyelőre csak a hozzátartozóikkal közlik kilétüket. Emlékezetes, a szerencsétlenül járt gép fedélzetén összesen 228 ember – köztük öt magyar – tartózkodott. A mentésben részt vevők szerint a holttestek nagyon mélyre süllyedhettek, s azzal is számolni kell, hogy a szerencsétlenség helyszínén nyüzsögnek a cápák – jelentette tegnap a Reuters.
Az áldozatokra hozzávetőlegesen hetven kilométernyire attól a helytől bukkantak rá, ahol a viharba került gép az utolsó hibajelzéseket továbbította. A térségben végre ráleltek olyan tárgyakra is, amelyek vitathatatlanul a vízbe csapódott repülőhöz tartoztak, a levegőből már korábban észlelt repülőülésre, amely sorszáma alapján bizonyosan az Airbus tartozéka volt, valamint oxigénpalackokra. Kihalásztak a tengerből egy laptopot, egy oltási bizonyítványt tartalmazó hátizsákot és egy aktatáskát is, utóbbiban tulajdonosának a járatra szóló repülőjegye is benne volt. A kutatás változatlanul nagy erőkkel folyik, de senki sem áltatja a gépen utazók hozzátartozóit azzal, hogy egy héttel a szerencsétlenség után bárkit is életben találhatnak. A keresésbe tizennégy repülő és öt hajó kapcsolódott be, utóbbiak egyike egy francia tudományos kutatóhajó, amely hatezer méteres mélységben is képes fellelni tárgyakat. Útnak indult a baleset helyszínére a legmodernebb radarokkal és hangdetektorokkal felszerelt, Emeraude nevű francia atom-tengeralattjáró is.
A szakértők egyre valószínűbbnek tartják, hogy a sebességmérő hibája okozhatta a katasztrófát, a vihar ugyanis, amelybe a gép került, a legújabb beszámolók szerint nem volt túlságosan erős. Kiderült, hogy az Airbus vállalat korábban azt ajánlotta az A330-as gépek használóinak, hogy cseréljék ki ezeknek a repülőknek a magasság- és sebességmérő műszereit, ez azonban még nem történt meg – mondta a vizsgálatot vezető Alain Bouillard. A bizottság szerint azonban korai lenne messzemenő következtetésekre jutni – írta az AP.
Az óceán a baleset körzetében több ezer méter mély, ezért a két fekete doboz megtalálásához nem fűznek sok reményt. Emiatt mind gyakrabban szólnak a híradások arról az igényről, hogy a fekete dobozokon tárolt információkat a jövőben inkább egy adatközpontba továbbítsák a légi járatok, távközlési műholdak segítségével. A radarra épülő légtér-felügyeleti rendszer bírálói az MTI híre szerint sürgetik a világ kormányait a GPS-alapú hálózatokra való átállásra, amelyek segítségével pontosan lehetne követni minden repülőgép útját.
Nem csak Trumpot, az amerikai embereket is elárulták
