Kiemelték hat utas holttestét

Megtalálták a múlt hétfőn az Atlanti-óceánba zuhant Air France-járat hat utasának holttestét és az Airbus több darabját a brazil kutatóhajók. Szakértők szerint a sebességmérő hibája okozhatta a légi katasztrófát.

MN-összeállítás
2009. 06. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A brazil partoktól északkeleti irányban 1200 kilométerre ráakadtak az Air France egy hete lezuhant utasszállítója hat utasának holttestére az Atlanti-óceánban. Két férfiéra szombaton bukkantak rá, további négy áldozatra pedig tegnap, utóbbiakról többet még nem közöltek. A brazil kutatóhajók személyzete több tetemet is látott, lapzártáig azonban nem derült ki, sikerült-e azokat a fedélzetükre emelni. A megtaláltakat Fernando de Noronha szigetére szállítják, de egyelőre csak a hozzátartozóikkal közlik kilétüket. Emlékezetes, a szerencsétlenül járt gép fedélzetén összesen 228 ember – köztük öt magyar – tartózkodott. A mentésben részt vevők szerint a holttestek nagyon mélyre süllyedhettek, s azzal is számolni kell, hogy a szerencsétlenség helyszínén nyüzsögnek a cápák – jelentette tegnap a Reuters.
Az áldozatokra hozzávetőlegesen hetven kilométernyire attól a helytől bukkantak rá, ahol a viharba került gép az utolsó hibajelzéseket továbbította. A térségben végre ráleltek olyan tárgyakra is, amelyek vitathatatlanul a vízbe csapódott repülőhöz tartoztak, a levegőből már korábban észlelt repülőülésre, amely sorszáma alapján bizonyosan az Airbus tartozéka volt, valamint oxigénpalackokra. Kihalásztak a tengerből egy laptopot, egy oltási bizonyítványt tartalmazó hátizsákot és egy aktatáskát is, utóbbiban tulajdonosának a járatra szóló repülőjegye is benne volt. A kutatás változatlanul nagy erőkkel folyik, de senki sem áltatja a gépen utazók hozzátartozóit azzal, hogy egy héttel a szerencsétlenség után bárkit is életben találhatnak. A keresésbe tizennégy repülő és öt hajó kapcsolódott be, utóbbiak egyike egy francia tudományos kutatóhajó, amely hatezer méteres mélységben is képes fellelni tárgyakat. Útnak indult a baleset helyszínére a legmodernebb radarokkal és hangdetektorokkal felszerelt, Emeraude nevű francia atom-tengeralattjáró is.
A szakértők egyre valószínűbbnek tartják, hogy a sebességmérő hibája okozhatta a katasztrófát, a vihar ugyanis, amelybe a gép került, a legújabb beszámolók szerint nem volt túlságosan erős. Kiderült, hogy az Airbus vállalat korábban azt ajánlotta az A330-as gépek használóinak, hogy cseréljék ki ezeknek a repülőknek a magasság- és sebességmérő műszereit, ez azonban még nem történt meg – mondta a vizsgálatot vezető Alain Bouillard. A bizottság szerint azonban korai lenne messzemenő következtetésekre jutni – írta az AP.
Az óceán a baleset körzetében több ezer méter mély, ezért a két fekete doboz megtalálásához nem fűznek sok reményt. Emiatt mind gyakrabban szólnak a híradások arról az igényről, hogy a fekete dobozokon tárolt információkat a jövőben inkább egy adatközpontba továbbítsák a légi járatok, távközlési műholdak segítségével. A radarra épülő légtér-felügyeleti rendszer bírálói az MTI híre szerint sürgetik a világ kormányait a GPS-alapú hálózatokra való átállásra, amelyek segítségével pontosan lehetne követni minden repülőgép útját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.