Miközben az aukciós műtárgypiac több résztvevője a nehéz helyzetben lemondott tavaszi árverése megszervezéséről, néhányan új módszerek, formák alkalmazásával igyekeztek megtartani, megerősíteni pozíciójukat. A kínálat változatlan gazdagsága jellemezte a Nagyházi Galéria kétnapos festményárverését, amelyen közel 600 tétel szerepelt. Az aukció legdrágább képe a holland Adam Willaerts 1642-es Tengeri ütközete és Walter Crane Dicsőség az égnek című festménye lett 7,5 millió forinttal. A magyar művészek közül Mednyánszky László képeiért folyt hosszasabb verseny. Az aukció harmadik napján 2,2 millió forintot adtak egy férfifejeket és oroszlánfejeket formázó medalionnal díszített római kori bronzszékért. Nagyon kiegyensúlyozott aukciós anyag összeállításával, kevesebb tétel felkínálásával és a kikiáltási árak visszaszorításával szándékoztak kivédeni a válság hatásait a Virág Judit Galéria május 18-i aukcióján. A gyűjtők, a befektetők megértették az üzenetet, hiszen a 154 tételből mindössze hét maradt vissza. Gulácsy Lajos 55 millió forintos kikiáltási árú remekművét, A mulatt férfi és a szoborfehér asszony című festmény 95 milliós leütési árral az aukció legdrágább képe lett. Aba Novák Vilmos Szüret című, korai, az 1925 körüli évekre datált, nemrég felbukkant műve 22, a magyar avantgárd történetének fontos darabja, Bortnyik Sándor MA-albuma 14 millióért ment el, Batthyány Gyula sokáig lappangó, art deco hangulatú festménye, a Díva és hódolói 15 millió forinton végzett. Vaszary János kilenc alkotással volt jelen az aukción, s valamennyit kiemelten magas áron vitték el. Hasonlóan kelendők voltak Mednyánszky László festményei is. Egytől egyig egymillió forint fölé jutottak a kortársak művei, azt sejtetve, a kortárs festmények őrzik az értéküket, jó befektetésnek bizonyulnak.
Klasszikus és kortárs művek kerültek kalapács alá május 19-én a költségek csökkentése és a közös anyag változatosságának hangsúlyozása érdekében együttműködve árverező MissionArt és Pintér Galéria visszafogott indulóárakat alkalmazó aukcióján. Rippl-Rónai József két női portréja közül az egyik 2,4 millióról 3 millió forintig emelkedett. Egy Kádár Béla-enteriőr 1,2 millióról indult és 1,8 milliónál végzett. Rozsda Endre alakos olajképe
800 ezer forintról emelkedett 1,2 millióig. Schönberger Armand csendélete 900 ezer forintról duplázott 1,8 millióra. A kortárs művek közül Pauer Gyula egyik főművét, a Torinói lepel szobrát 1,5 millió forinton ütötték le.
Az aukciósorozatot a BÁV 54. alkalommal megrendezett árverése zárta, amely a válság ellenére jelentős sikert hozott, számos kimagasló, sőt rekordnak számító leütési ár született. Az első napon egy női szolitergyűrű izgalmas licit után 3 millió forintért kelt el. A második napon, a festmények árverésén a legmagasabb árat Mednyánszky László Havas táj című festménye érte el: 28 millió forintért kelt el. A harmadik napon népszerűnek bizonyultak a Zsolnay-darabok. A legmagasabb árat két eozinmázas virágtartó érte el: 3, illetve 3,2 millió forintért keltek el. A Danzigból származó, 1660 körül készült fedeles kupa 800000 forint kikiáltási árról 3,4 millió forintig emelkedett.
Világsztárok érkeznek a Budapesti klasszikus film maratonra
