Hazánkban is egyre népszerűbb az a nyugati országokban már régen bevett módszer, hogy a tejgazdaságok nem a multinacionális cégeknek adják el a tejet, mélyen ár alatt, hanem direkt értékesítéssel a fogyasztókhoz viszik a friss nedűt. Az első, Komárom-Esztergom megyében egy éve kihelyezett tejadagolót még Svájcból rendelte meg a Solum Mezőgazdasági Zrt. Az üzembe helyezett automaták olyan nagy sikert arattak, hogy további gépeket akartak vásárolni. Jelenleg huszonöt működik a megyében, de az év végén már hatvan automata hat-hét ezer liter tejet adhat naponta.
– Ma már magyar cég gyártja a tejautomatákat, így olcsóbban jutunk hozzá a gépekhez, s az itteni ipart és munkaerőpiacot is támogatjuk – mondta Vida Sándor, a Solum Zrt. vezérigazgatója. A hazai gyártású és fejlesztésű tejadagolók értékesítését alig fél éve kezdte meg a Thermotechnika Kft., amelynek ügyvezető igazgatója kifejtette, a magyar gépekben 20 literes zsákokból pumpa adagolja a tejet. A friss ital literenként 140–160 forintba kerül, a vásárló pedig az általa vitt üvegbe annyi tejet kap, amennyi pénzt bedob. Ha a gépben kevesebb mint 20 liter van, egy GSM modul figyelmeztető SMS-t küld a központba. Országos kereslet esetén iskolákba is kerülhet az automatákból, amelyből tejen kívül kakaó, vagy más ital is kapható lesz. Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács elnöke úgy véli, a magyarországi termelők aggasztóan rossz helyzetben vannak, ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, ami javíthat a körülményeken.
Kijev megint megúszta egy ejnye-bejnyével
