Tízből hét magyar nem nyaral az idén

2009. 06. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon tízből hét embernek az elmúlt egy évben egyáltalán nem jutott pénze üdülésre, és a lakosság háromnegyede az elkövetkező 12 hónapban sem engedheti meg magának a hosszabb utazást – derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos tegnap kiadott közös felmérésének adataiból.
Jól tükrözi a magyar viszonyokat az a kutatási adat, miszerint a még aktív ötven év felettiek 84 százaléka szintén nem pihente ki magát tavaly valamely üdülőhelyen, sőt közel hetven százalékuk nemcsak az előző évben nem nyaralt sehol, hanem egyáltalán nem is szokott efféle „luxusra” költeni. A GfK arra is rámutat: azok, akik útnak indulnak, elsősorban a belföldet választják pihenésük helyszínéül (a lakosság tizede), akik viszont a külföld mellett döntenek, számukra továbbra is Horvátország, illetve Görögország, Olaszország és Ausztria bizonyul a legnépszerűbbnek.
Ugyan a hazai turizmus egyik legígéretesebbnek tűnő területe a gyógyfürdők köré épülő európai színvonalú szállodák és a wellnessszolgáltatások világa, azonban eddig a magyar lakosságnak csupán a nyolc százaléka jutott el ilyen jellegű üdülésre, a 30–59 éves korosztályban pedig tízből mindössze egy ember mondhatja ezt el magáról. Az átlagmagyar nyaralása során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás és a napozás, viszont városnézéssel csak tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon pedig kevesebb mint egyötödük vesz részt.
Eközben a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) tegnap azt közölte: nem szervezhet és nem bonyolíthat le további utakat a fővárosi székhelyű 5 Kontinens Utazási Iroda Kft., miután szerdán hivatalból törölték a nyilvántartásból jogszabálysértés miatt. A cég honlapján a válság miatti finanszírozási problémákkal magyarázza a kényszerűen bejelentett csődöt, jó néhány embernek okozva fejtörést az elkövetkező hetekre. Ugyanis csaknem kétezerre tehető azok száma, akik előleget fizettek be az irodához, ám utazásuk nem valósul meg. Az általuk befizetett összeget elsődlegesen az irodának kell visszafizetnie, ha azonban nem képes erre, akkor a vállalkozás biztosításának terhére kárpótolják az ügyfeleket – mondta az InfoRádiónak Békési Tamás, az MKEH szakembere. Az utazási vállalkozó a vagyoni biztosítékát a QBE Atlasz Biztosítónál kötötte, az utasok a kárigényeket itt jelenthetik be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.