Számos szabálytalanságot észlelt az útügyi hatóság annál a személyszállító cégnél, amelynek egyik mikrobusza szenvedett balesetet a hét végén a romániai Iasi megyében. Tizenhárman meghaltak, hárman életveszélyes sérüléseket szenvedtek pénteken, amikor egy kisbusz összeütközött egy magánvonattal. A katasztrófát az okozta, hogy a jármű 26 éves vezetője nem vette figyelembe a vasúti átjáró tilos jelzését, és – a mozdonyvezető tanúvallomása szerint – úgy hajtott rá a sínekre, hogy közben hátrafelé fordulva beszélgetett az utasokkal. Kiderült, hogy a jelenleg kómában fekvő fiatalember csak B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik, így nem vezethetett volna kisbuszt, korábban pedig már hétszer megbírságolták a közlekedési szabályok áthágása miatt. Ráadásul munkaadójának, a Val Cris Trans Kft.-nek nem is volt személyszállítási engedélye arra az útszakaszra, ahol a mikrobusz közlekedett.
Miközben az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberölés és vasúti szerencsétlenség okozása miatt indított eljárást a sofőr ellen, a bukaresti szállításügyi minisztérium, az útügyi hatóság és a közlekedés-rendészet az ország minden pontján ellenőrzi a szállítási vállalatok működését. Közismert ugyanis, hogy a romániai kisbuszokon rendszeresen megszegik az előírásokat: a megengedettnél több utas szállhat fel a járműre, ezért ütközéskor az álló embereknek semmi esélyük. A sofőröknek pedig több száz kilométert kell megtenniük naponta pihenés nélkül. Hasonló okok vezettek szombaton egy mikrobusz balesetéhez az erdélyi Beszterce-Naszód megyében is, akkor tízen sérültek meg. Magyarországon az utóbbi héten három román kisbusz is szerencsétlenül járt, s öten meghaltak. A romániai utakon az elmúlt négy évben ötvenen vesztették életüket mikrobuszbalesetben. A tragédiák miatt a közlekedésrendészet nemegyszer magukat utasnak kiadó civil rendőrökkel ellenőrizteti a személyszállítási vállalatokat.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?