Az ominózus verseny utólag legérdekesebb momentumánál a nézők csak annyit láthattak, hogy Nelsinho Piquet a 13. körben falnak csapódik a Renault-jával. Utána pedig aggódtak, hogy ép bőrrel ússza meg a balesetet. Ám ennél jóval többről is lehet szó. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) egy „késve előkerült állítólagos bizonyíték” alapján ugyanis vizsgálja az esetet, mert Piquet esetleg szándékosan törte össze autóját, hogy csapattársa, Fernando Alonso nyerhessen. Mivel a 14. helyről elrajtolt kétszeres világbajnok spanyol ekkor már túl volt az első tankolásán és kerékcseréjén, sokat segített volna rajta, ha a biztonsági autó bejön a pályára. S meglehet, a Renault gondoskodhatott arról, hogy így is történjen… Alonso végül megnyerte a futamot.
Flavio Briatore, a Renault minden hájjal megkent csapatfőnöke aztán idén éppen a Magyar Nagydíj után lapátra tette Piquet-t, aki rögvest terjedelmes közleményben tudatta a világgal, milyen galádul bántak vele. Elmondása szerint esélyt sem kapott arra, hogy Alonsóval felvegye a versenyt, mert amíg csapattársa autóján idén négy komoly fejlesztést is véghezvittek, az övén egyet sem. S precízen kiszámolta, hogy a szezon előtt ő csupán 2002 kilométeren tesztelhette az autót, Alonso ellenben 3839 km-en.
Most pedig sokan azt gyanítják, éppen ő maga a bizonyíték arra, hogy a Renault Szingapúrban trükközött, és utasításra kellett összetörnie az autóját. Ám ha így is van, ebből az ügyből a pilóta sem kerülhet ki patyolattisztán. A Forma–1 szálait mozgató Bernie Ecclestone hasonlata szerint – ami aligha tetszik a brazilnak – a nyakon csípett bankrabló is hiába védekezik azzal, hogy az ötletgazda nem is ő volt… No persze Piquet már kiszállt a Forma–1-ből, a kérdés valójában az, mi lesz a Renault-val, ha bebizonyosodik a machinációja.
„Jelenleg nagyon nem hiányzik nekünk az eset. Ha a Renault valóban szándékosan befolyásolta a verseny végeredményét, és ezért megbüntetik, az is megtörténhet, hogy jövőre nem áll rajthoz” – fogalmazott Ecclestone a The Times napilapnak adott interjújában.
Ami a Forma–1 másik napi aktualitású kérdését illeti, a Ferrari tegnap lapzártáig nem jelentette be, hogy a jövő hét végi Olasz Nagydíjon Kimi Räikkönen mellett ki vezeti a csapat másik autóját. A Hungaroringen súlyos balesetet szenvedett Felipe Massa helyére beugró Luca Badoer mindenesetre látványosan nem vált be, egy utolsó előtti és egy utolsó helyet hozott a maranellóiaknak. Bár a tesztpilóta állítja, Monzában, hazai pályán becsukott szemmel is végig tud menni – ami még igaz is lehet. Ám közel sem mindegy, milyen sebességgel.
Szalai Attila elmondta, hogyan térhet vissza egykori önmagához
