Bankrabló után nyomoznak a Forma–1-ben

Bármilyen jól is kapta el az idei rajtot Jenson Button, és vezet még mindig jelentős fölénnyel, már szó nincs arról, hogy a Forma–1 2009-es szezonja az ő és egyúttal a Brawn GP diadalmenete lenne. S hogy a száguldó cirkusz közönsége végképp ne unatkozzon, a megannyi botrány után itt egy újabb nemkívánatos műsorszám: a nagy kérdés, hogy mi is történt a tavalyi Szingapúri Nagydíjon?

Munkatársunktól
2009. 09. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ominózus verseny utólag legérdekesebb momentumánál a nézők csak annyit láthattak, hogy Nelsinho Piquet a 13. körben falnak csapódik a Renault-jával. Utána pedig aggódtak, hogy ép bőrrel ússza meg a balesetet. Ám ennél jóval többről is lehet szó. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) egy „késve előkerült állítólagos bizonyíték” alapján ugyanis vizsgálja az esetet, mert Piquet esetleg szándékosan törte össze autóját, hogy csapattársa, Fernando Alonso nyerhessen. Mivel a 14. helyről elrajtolt kétszeres világbajnok spanyol ekkor már túl volt az első tankolásán és kerékcseréjén, sokat segített volna rajta, ha a biztonsági autó bejön a pályára. S meglehet, a Renault gondoskodhatott arról, hogy így is történjen… Alonso végül megnyerte a futamot.
Flavio Briatore, a Renault minden hájjal megkent csapatfőnöke aztán idén éppen a Magyar Nagydíj után lapátra tette Piquet-t, aki rögvest terjedelmes közleményben tudatta a világgal, milyen galádul bántak vele. Elmondása szerint esélyt sem kapott arra, hogy Alonsóval felvegye a versenyt, mert amíg csapattársa autóján idén négy komoly fejlesztést is véghezvittek, az övén egyet sem. S precízen kiszámolta, hogy a szezon előtt ő csupán 2002 kilométeren tesztelhette az autót, Alonso ellenben 3839 km-en.
Most pedig sokan azt gyanítják, éppen ő maga a bizonyíték arra, hogy a Renault Szingapúrban trükközött, és utasításra kellett összetörnie az autóját. Ám ha így is van, ebből az ügyből a pilóta sem kerülhet ki patyolattisztán. A Forma–1 szálait mozgató Bernie Ecclestone hasonlata szerint – ami aligha tetszik a brazilnak – a nyakon csípett bankrabló is hiába védekezik azzal, hogy az ötletgazda nem is ő volt… No persze Piquet már kiszállt a Forma–1-ből, a kérdés valójában az, mi lesz a Renault-val, ha bebizonyosodik a machinációja.
„Jelenleg nagyon nem hiányzik nekünk az eset. Ha a Renault valóban szándékosan befolyásolta a verseny végeredményét, és ezért megbüntetik, az is megtörténhet, hogy jövőre nem áll rajthoz” – fogalmazott Ecclestone a The Times napilapnak adott interjújában.
Ami a Forma–1 másik napi aktualitású kérdését illeti, a Ferrari tegnap lapzártáig nem jelentette be, hogy a jövő hét végi Olasz Nagydíjon Kimi Räikkönen mellett ki vezeti a csapat másik autóját. A Hungaroringen súlyos balesetet szenvedett Felipe Massa helyére beugró Luca Badoer mindenesetre látványosan nem vált be, egy utolsó előtti és egy utolsó helyet hozott a maranellóiaknak. Bár a tesztpilóta állítja, Monzában, hazai pályán becsukott szemmel is végig tud menni – ami még igaz is lehet. Ám közel sem mindegy, milyen sebességgel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.