Így húz el a BKV, George Bush a négyes metrón hagyja el a Fehér Házat – BKV Maraton – ilyen és ehhez hasonló szellemességek olvashatók a Hócipő című szatirikus kétheti lap 2008. november 5-i számában a közlekedési társaságról szóló kétoldalas összeállításban. Az öszszeollózott fotókból és viccesnek szánt képaláírásokból álló munkára az idén márciusban bruttó hárommillió forintot fizetett ki a BKV Zrt. a Pont Ez Kft.-nek a Hócipőben megjelentetett „a BKV közéleti elfogadottságának javítására, a cég imázsát növelő PR-cikkek megjelentetésére” – derült ki a dokumentumokból, amelyekről a szerdai Magyar Hírlap is említést tett. A balliberális oldal mellett rendre kampányoló, a tőlük anyagi támogatást és kitüntetések sorát elfogadó Farkasházy Tivadar többségi tulajdonában álló Hócipő Kft. és a Pont Ez Kft. egyezsége alapján utóbbi cég csaknem 50 százalékos kedvezményt szerzett a lapnál a „PR-cikkek megjelentetése” tárgyában.
*
A Pont Ez Kft. tulajdonosa az a Kárpáti Miklós, aki Farkasházy Tivadarral (képünkön) 1989-ben megalapította a Hócipőt, és 2008-ban, még a jelenlegi BKV-vezérigazgató, Kocsis István érkezése előtt Zelenák Tiborral, az azóta már elbocsátott főosztályvezetővel megkötötte a fenti szerződést. Zelenákot a volt MSZP– SZDSZ-es székesfehérvári önkormányzati képviselőből a BKV vezérigazgató-helyettesévé avanzsált Regőczi Miklós vitte a céghez Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes, illetve Antal Attila vezérigazgató idején. Ugyanő a dokumentumok szerint jóvá is hagyta a kiutalást, amelyet a BKV-nak 2009. március 4-i számla alapján május 5-ig kellett teljesítenie. A PR-cikkes akció a szerződés szerint 2008. szeptember 1-jétől 2009. február 8-ig tartott volna, és ez idő alatt a Hócipő valamennyi lapszámában meg kellett volna jelenniük az imázsnövelő írásoknak. Ehhez képest a megjelölt időszakban a Hócipő számaiban nem találtunk mást a már említett kétoldalas összeállításnál, sem a nyomtatott, sem az internetes kiadásban. A szerződést titkosították. A Hócipő-alapító Kárpáti Miklósnak nem ez volt az első munkája a BKV-nál: 2007-ben már szintén felvett 3 millió forintot egy 30 oldalas tanulmány elkészítéséért A pozitív imázs kialakításának lehetőségei, eszközei a sajtóban címmel. A szerződést Antal Attila vezérigazgató kötötte meg 2007. november 14-én. Az ugyancsak a lapunk birtokában lévő számfejtési íven szintén Zelenák Tibor igazolta a teljesítést, amelynek azonban hatásait a mai napig nem tapasztalják a budapestiek. A két évvel ezelőtti dokumentum érdekessége, hogy azon egy megjegyzés is szerepel: „Fizetve Regőczi úr részére 12. 18-án”.
A fenti furcsaságok és önmagában a PR-szerződések a botrányos végkielégítések és tanácsadó-szerződések után várhatóan szintén a nyomozó hatóságoknál kötnek ki. A most megismert és a korábban nyilvánosságra került dokumentumok még inkább megerősítik az ellenzék azon véleményét, hogy a BKV az elmúlt években a szocialisták és a szabad demokraták kifizetőhelyévé vált. Bár Burány Sándor, az MSZP fővárosi elnöke tegnap a távirati irodának azt mondta, reméli, hogy a BKV-nál lezárult a botrányok korszaka, a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában és a csőd szélén álló társaságnál, a szálak egyre magasabb politikai körökhöz vezethetnek el.
A kisgömböc. Az MSZP és az SZDSZ hatalmát csaknem húsz éve támogató Hócipőt és Farkasházyt a balliberális hatalom kegyeltjeként tartják számon, vicclapjától 2008-ban hárommillió forintért rendelt meg egy nőnapi cikket az akkor még Lamperth Mónika által vezetett Szociális és Munkaügyi Minisztérium. A lap korábban több nagy összegű állami támogatást is kapott, a kormányzat tavaly bruttó 4 millió forintért rendelt tőle a titkosszolgálatok működését népszerűsítő könnyed, humoros cikksorozatot. A Hócipő megjelenését 2007-ben és 2006-ban is 5 millió forinttal támogatta a Nemzeti Kulturális Alap, 2004-ben ugyanebből a forrásból 7 milliót kaptak. Ezenkívül több kormányszerv kötött reklámcélú vagy támogatási szerződést velük, szintén többmilliós nagyságrendben. Az egyik legemlékezetesebb eset, amikor a Miniszterelnöki Hivatal tavaly bruttó négymillió forintnyi közpénzt költött arra, hogy a Hócipőbe írt cikksorozattal a titkosszolgálatot megkedveltessék a lakossággal. Miközben a Hócipő Kft. többségi tulajdonosa a mai napig Farkasházy Tivadar, addig a kiadvány főszerkesztői teendőit ma már a felesége, Farkasházy Mimi látja el. A férj 2001-ben adta át a székét, amikor őt mint a Magyar Rádió kabaréjának szerkesztőségvezetőjét összeférhetetlenség miatt támadások érték. Az RTL Klub Heti hetes című műsorában is rendszeresen szereplő balliberális ember egy év múlva már nem volt kabarészerkesztő, később a rádióból is távoznia kellett. Farkasházyt 2002. augusztus 20-án Medgyessy Péter akkori miniszterelnök javaslatára a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki. A humorista 1993 és 2003 között balatonszárszói telkén szervezett találkozókat baloldali értelmiségieknek és az MSZP, illetve az SZDSZ prominenseinek.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!