BKV-milliók Farkasházy Hócipőjének is

Farkasházy Tivadar lapja, a Hócipő egyik alapítójának cége az elmúlt két évben hatmillió forintot kapott a BKV-tól imázsnövelésre, továbbá PR-cikkek megjelentetésére. A lapunkhoz eljutott dokumentumok, valamint a viccújság érintett számainak vizsgálata után mindösszesen egy gyermek által is elkészíthető, összeollózott munkára bukkantunk. Az esetek tovább erősítik: a BKV az elmúlt három évben a balliberális hatalom kifizetőhelyévé vált.

2009. 09. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Így húz el a BKV, George Bush a négyes metrón hagyja el a Fehér Házat – BKV Maraton – ilyen és ehhez hasonló szellemességek olvashatók a Hócipő című szatirikus kétheti lap 2008. november 5-i számában a közlekedési társaságról szóló kétoldalas összeállításban. Az öszszeollózott fotókból és viccesnek szánt képaláírásokból álló munkára az idén márciusban bruttó hárommillió forintot fizetett ki a BKV Zrt. a Pont Ez Kft.-nek a Hócipőben megjelentetett „a BKV közéleti elfogadottságának javítására, a cég imázsát növelő PR-cikkek megjelentetésére” – derült ki a dokumentumokból, amelyekről a szerdai Magyar Hírlap is említést tett. A balliberális oldal mellett rendre kampányoló, a tőlük anyagi támogatást és kitüntetések sorát elfogadó Farkasházy Tivadar többségi tulajdonában álló Hócipő Kft. és a Pont Ez Kft. egyezsége alapján utóbbi cég csaknem 50 százalékos kedvezményt szerzett a lapnál a „PR-cikkek megjelentetése” tárgyában.
*
A Pont Ez Kft. tulajdonosa az a Kárpáti Miklós, aki Farkasházy Tivadarral (képünkön) 1989-ben megalapította a Hócipőt, és 2008-ban, még a jelenlegi BKV-vezérigazgató, Kocsis István érkezése előtt Zelenák Tiborral, az azóta már elbocsátott főosztályvezetővel megkötötte a fenti szerződést. Zelenákot a volt MSZP– SZDSZ-es székesfehérvári önkormányzati képviselőből a BKV vezérigazgató-helyettesévé avanzsált Regőczi Miklós vitte a céghez Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes, illetve Antal Attila vezérigazgató idején. Ugyanő a dokumentumok szerint jóvá is hagyta a kiutalást, amelyet a BKV-nak 2009. március 4-i számla alapján május 5-ig kellett teljesítenie. A PR-cikkes akció a szerződés szerint 2008. szeptember 1-jétől 2009. február 8-ig tartott volna, és ez idő alatt a Hócipő valamennyi lapszámában meg kellett volna jelenniük az imázsnövelő írásoknak. Ehhez képest a megjelölt időszakban a Hócipő számaiban nem találtunk mást a már említett kétoldalas összeállításnál, sem a nyomtatott, sem az internetes kiadásban. A szerződést titkosították. A Hócipő-alapító Kárpáti Miklósnak nem ez volt az első munkája a BKV-nál: 2007-ben már szintén felvett 3 millió forintot egy 30 oldalas tanulmány elkészítéséért A pozitív imázs kialakításának lehetőségei, eszközei a sajtóban címmel. A szerződést Antal Attila vezérigazgató kötötte meg 2007. november 14-én. Az ugyancsak a lapunk birtokában lévő számfejtési íven szintén Zelenák Tibor igazolta a teljesítést, amelynek azonban hatásait a mai napig nem tapasztalják a budapestiek. A két évvel ezelőtti dokumentum érdekessége, hogy azon egy megjegyzés is szerepel: „Fizetve Regőczi úr részére 12. 18-án”.
A fenti furcsaságok és önmagában a PR-szerződések a botrányos végkielégítések és tanácsadó-szerződések után várhatóan szintén a nyomozó hatóságoknál kötnek ki. A most megismert és a korábban nyilvánosságra került dokumentumok még inkább megerősítik az ellenzék azon véleményét, hogy a BKV az elmúlt években a szocialisták és a szabad demokraták kifizetőhelyévé vált. Bár Burány Sándor, az MSZP fővárosi elnöke tegnap a távirati irodának azt mondta, reméli, hogy a BKV-nál lezárult a botrányok korszaka, a fővárosi önkormányzat százszázalékos tulajdonában és a csőd szélén álló társaságnál, a szálak egyre magasabb politikai körökhöz vezethetnek el.

A kisgömböc. Az MSZP és az SZDSZ hatalmát csaknem húsz éve támogató Hócipőt és Farkasházyt a balliberális hatalom kegyeltjeként tartják számon, vicclapjától 2008-ban hárommillió forintért rendelt meg egy nőnapi cikket az akkor még Lamperth Mónika által vezetett Szociális és Munkaügyi Minisztérium. A lap korábban több nagy összegű állami támogatást is kapott, a kormányzat tavaly bruttó 4 millió forintért rendelt tőle a titkosszolgálatok működését népszerűsítő könnyed, humoros cikksorozatot. A Hócipő megjelenését 2007-ben és 2006-ban is 5 millió forinttal támogatta a Nemzeti Kulturális Alap, 2004-ben ugyanebből a forrásból 7 milliót kaptak. Ezenkívül több kormányszerv kötött reklámcélú vagy támogatási szerződést velük, szintén többmilliós nagyságrendben. Az egyik legemlékezetesebb eset, amikor a Miniszterelnöki Hivatal tavaly bruttó négymillió forintnyi közpénzt költött arra, hogy a Hócipőbe írt cikksorozattal a titkosszolgálatot megkedveltessék a lakossággal. Miközben a Hócipő Kft. többségi tulajdonosa a mai napig Farkasházy Tivadar, addig a kiadvány főszerkesztői teendőit ma már a felesége, Farkasházy Mimi látja el. A férj 2001-ben adta át a székét, amikor őt mint a Magyar Rádió kabaréjának szerkesztőségvezetőjét összeférhetetlenség miatt támadások érték. Az RTL Klub Heti hetes című műsorában is rendszeresen szereplő balliberális ember egy év múlva már nem volt kabarészerkesztő, később a rádióból is távoznia kellett. Farkasházyt 2002. augusztus 20-án Medgyessy Péter akkori miniszterelnök javaslatára a Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki. A humorista 1993 és 2003 között balatonszárszói telkén szervezett találkozókat baloldali értelmiségieknek és az MSZP, illetve az SZDSZ prominenseinek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.