Nem bombabiztos a Ferihegyi repülőtér?

Aláássa a nemzeti légikikötő biztonságának megítélését, hogy a legnagyobb feljogosított cég alulképzett, éhbérért foglalkoztatott emberekre bízza a csomagok biztonsági átvilágítását. Az EU többször figyelmeztette a magyar hatóságokat a biztonsági hiányosságokra, s emiatt több légitársaság elhagyta vagy elhagyni készül Ferihegyet.

Munkatársainktól
2009. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Súlyos biztonsági veszélyeket rejt az a gyakorlat, amely a magyar légikikötőben folyik a csomagok kezelése, biztonsági átvilágítása során – tájékoztatták lapunkat szakértők. Az Európai Unió szakemberei az utóbbi években három alkalommal világították át a földi kiszolgálók tevékenységét, s bár minden vizsgálat súlyos megállapításokkal zárult, ennek ellenére a magyar légügyi hatóságok szemet hunynak a veszedelmes gyakorlat felett. Az ügyben az egyik médium feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen, a Nemzeti Nyomozó Iroda pedig január óta vizsgálódik. Informátoraink szerint többek közt a földi kiszolgálás biztonsági hiányosságai miatt távozott Ferihegyről a Sky Europe, s fontolgatja távozását az EasyJet, más légitársaságok pedig Budapest helyett Bécsben rakják kamionra teherszállítmányaikat.
A földi kiszolgáláshoz kapcsolódó biztonsági feladatok tekintetében Ferihegyen jelenleg meghatározó erejű Airport Security (AS) Zrt. munkája nagy részét alvállalkozóknak adja ki, akik további alvállalkozókat vonnak be a biztonsági munkába. Noha a jogszabály előírja, hogy az alvállalkozó cégeknek is rendelkezniük kell a földi kiszolgáláshoz kapcsolódó szakképesítéssel, nemzetbiztonsági engedéllyel, az alvállalkozóknak ez hiányzik. A biztonsági munkát jellemzően szakképzetlen munkaerő végzi, átlagosan 320 forintos nettó órabérért, noha a Malév a vele szerződésben álló AS-nek óránként és személyenként 2800 forintot fizet. Reptéri védelmi, bombakutatói kiképzésben nem részesültek az alkalmazottak. A Celebi földi kiszolgálócég alvállalkozója, a Winne Security egyetlen, 17 éves csomagvizsgáló géppel rendelkezik, érvényes engedélye nincs, holott évente kellene vizsgáztatni a gépet. A repülőtéri berendezés kezelőinek 226 órás tanfolyamon röntgenkezelői vizsgát kellett volna tenniük, de nem tettek, így nem értenek a kezeléshez sem. A repülőtéren felejtett gyanús tárgyakat szakképzetlen munkaerő vizsgálja.

Megegyeznek? Megegyezés körvonalazódik a magyar és az orosz kormány között a Malév helyzetének stabilizálása érdekében. Ennek részeként a pénzügyminiszter határozatára felfüggesztették az orosz Vnyesekonombanknál a Malév privatizációjának kapcsán vállalt és még meglévő 32 millió euró garancia behajtását – nyilatkozta Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. A pénzügyi tárcánál cáfolták azt a lapinformációt, hogy titkos megállapodás született, amelynek részeként a magyar kormány negyvenmilliárd forintot szán a magyar nemzeti légicég pénzügyi helyzetének stabilizálására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.