Súlyos biztonsági veszélyeket rejt az a gyakorlat, amely a magyar légikikötőben folyik a csomagok kezelése, biztonsági átvilágítása során – tájékoztatták lapunkat szakértők. Az Európai Unió szakemberei az utóbbi években három alkalommal világították át a földi kiszolgálók tevékenységét, s bár minden vizsgálat súlyos megállapításokkal zárult, ennek ellenére a magyar légügyi hatóságok szemet hunynak a veszedelmes gyakorlat felett. Az ügyben az egyik médium feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen, a Nemzeti Nyomozó Iroda pedig január óta vizsgálódik. Informátoraink szerint többek közt a földi kiszolgálás biztonsági hiányosságai miatt távozott Ferihegyről a Sky Europe, s fontolgatja távozását az EasyJet, más légitársaságok pedig Budapest helyett Bécsben rakják kamionra teherszállítmányaikat.
A földi kiszolgáláshoz kapcsolódó biztonsági feladatok tekintetében Ferihegyen jelenleg meghatározó erejű Airport Security (AS) Zrt. munkája nagy részét alvállalkozóknak adja ki, akik további alvállalkozókat vonnak be a biztonsági munkába. Noha a jogszabály előírja, hogy az alvállalkozó cégeknek is rendelkezniük kell a földi kiszolgáláshoz kapcsolódó szakképesítéssel, nemzetbiztonsági engedéllyel, az alvállalkozóknak ez hiányzik. A biztonsági munkát jellemzően szakképzetlen munkaerő végzi, átlagosan 320 forintos nettó órabérért, noha a Malév a vele szerződésben álló AS-nek óránként és személyenként 2800 forintot fizet. Reptéri védelmi, bombakutatói kiképzésben nem részesültek az alkalmazottak. A Celebi földi kiszolgálócég alvállalkozója, a Winne Security egyetlen, 17 éves csomagvizsgáló géppel rendelkezik, érvényes engedélye nincs, holott évente kellene vizsgáztatni a gépet. A repülőtéri berendezés kezelőinek 226 órás tanfolyamon röntgenkezelői vizsgát kellett volna tenniük, de nem tettek, így nem értenek a kezeléshez sem. A repülőtéren felejtett gyanús tárgyakat szakképzetlen munkaerő vizsgálja.
Megegyeznek? Megegyezés körvonalazódik a magyar és az orosz kormány között a Malév helyzetének stabilizálása érdekében. Ennek részeként a pénzügyminiszter határozatára felfüggesztették az orosz Vnyesekonombanknál a Malév privatizációjának kapcsán vállalt és még meglévő 32 millió euró garancia behajtását – nyilatkozta Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. A pénzügyi tárcánál cáfolták azt a lapinformációt, hogy titkos megállapodás született, amelynek részeként a magyar kormány negyvenmilliárd forintot szán a magyar nemzeti légicég pénzügyi helyzetének stabilizálására.
Putyin csak játszadozik Donald Trumppal?
