Új termékek és szolgáltatások előkészítésére, kidolgozására és tesztelésére, hosszú távú fejlesztésekre 3-5 milliárd forintot áldoz az idén a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési szervezete – közölte a társaság szakterületért felelős vezérigazgató-helyettese. Pataki Róbert egy, a sajtó részére rendezett háttérbeszélgetésen elmondta: az üzletág 100-200 ötletet vizsgál és értelmez, további 10-20 esetben pedig már a koncepción dolgoznak. A részletes kidolgozás alatt lévő projektek száma öt-hat, míg négy esetében már a tesztelésről lehet beszélni.
A cégvezető hangsúlyozta: a részleg kizárólag hosszú távú elképzelésekkel foglalkozik, azaz a már meglévő szolgáltatások fejlesztése nem az ő területük. Pataki új területként egyebek mellett az energetikát és az egészségügyi fejlesztéseket jelölte meg. Előbbi területen a társaság olyan digitális rendszereket tervez kiépíteni, amelyek a nagyfogyasztók számára jobb pozíciók elérését teszik lehetővé az áramfogyasztás és a vásárlás területén, a kisfogyasztók villanyóráihoz pedig olyan intelligens eszközöket csatlakoztatnának, amelyek pontos információkat adnak a lakóknak arról, hogy mikor, mennyit fogyasztanak. Az egészségügyi fejlesztések az átlátható és egységes adatkezelést célozzák meg, amely mind az orvosoknak, mind pedig a betegeknek segíthet.
A nyugdíjasok a postán átvehetik majd az élelmiszer-utalványt, ha a kézbesítés sikertelen
